Gå til innhold

Hvilke privatklinikk har mest erfaring og best resultat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de flinkere i danmark enn norge?

Hva er den høyeste tillatte alder i norge(på privatklinikk) for å få prøverør

, og hva er den i danmark?

Runder 40 nå snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Alle synes vel best om sitt og ditt spørsmål er nokså vanskelig å svare på da det forutsetter at man har prøvd klinikkene selv men ser man på statistikk så har vel de fleste gode resultater, det er nok mer kvinnens alder som avgjør resultatet.

Jeg kan bare svare for meg selv og jeg er 44 har har vært til behandling for IVF hos klinikk Hausken og jeg ble gravid på 1 forsøk, og eneste i og med at jeg ikke hadde egg til nedfrysing som er helt normalt i min i alder. Hele prosessen tok i underkant av 3 mnd. fra jeg ringte til jeg hadde positiv grav test, så jeg kan ikke annet enn å anbefale dem på det varmeste!

De er utrolig dyktige, behagelige og menneskelig, tar seg god tid og man lærer virkelig masse ved samtalene med dem.

Lykke til! Håper det ordner seg for deg.

Skrevet

Signerer den, jeg ble også gravid og fikk en gutt på 1. forsøk hos Hausken (barn født da jeg var 42).

Hausken opplyste de behandlet kvinner oppimot 50-års alder.

Skrevet

dere som var hos hausken som ble gravid på 1.forsøk. Vet dere hva deres FSH verdier er på?? jeg er på vei inn i overgangsalderen, er snart 22 år . Jeg var hos hausken, fikk kun ut 1 egg:( hva medisiner gikk dere på og hvilken dose. Og hvor mange egg osv...?

Skrevet

Takk for det.

Jeg har hatt 1 ivf i porsgrunn, fikk ut 2 egg som ble satt inn,har begynt å blø og er ikke positiv på test.

men nå sier de at jeg kanskje ikke får flere forsøk,fyller 40 om ikke lenge.Må jo klare dette på en måte....

... Hausken hørtes bra ut.

Skrevet

Hei Tryne, så forferdelig synd at du ikke lyktes på ditt første "søskenforsøk" hos Hausken. Men jeg er sikker på du vil klare det i løpet av i alle fall 3 forsøk, man mister ikke alle sine 400000 egg slik over natta..

Jeg har aldri tatt FSH før, dvs jeg har tatt full hormonutredning nå og venter på svar - bare for å evt bekrefte en PCOS-diagnose.

Men min historie er 6 graviditeter hvorav 3 aborter, og 3 barn. Aborter relativt sent - uke 11-16. Kun siste barn ble unnfanget vha ICSI/TESA/PESA, da fordi vi var så dumme å sterilisere min mann for 5 år siden, og så har jeg fjernet 1 eggleder og har problemer med cyster.

Jeg brukte 120IE puregon/dag i 12 dager. Tok ut 17 egg (moderat overstimulert, som er ganske vanlig ved PCOS) hvorav alle ble befruktet vha ICSI. Men bare 5 egg levde 2 døgn til innsetting. 3 av eggene venter i 1 strå på et evt fryseforsøk i Juni. Vår lille ICSI/TESA/PESA mirakelgutt er nå 11 mndr...

Jeg er sikker på Jon finner på noe lurt til deg i neste forsøk; lykke til!

klm

Skrevet

Jeg gikk på 150 puregon og 300 menopur, dette resulterte i totalt 3 egg hvor kun ett var bra nok:( (jeg tok ikke ut 3 egg). jeg har nesten ikke egg igjen å jeg begynner å bli kjempe bekymret

Skrevet

Hei på deg.

Skjønner så godt din fortvilelse men det er deg og din kropp og ditt system som er viktig å få utredet med hensyn til hva slags behandlingstilbud du bør gå på i samråd med aktuell klinikk du velger, så jeg anbefaler deg å prøve der du selv har lyst å prøve. Å sammenligne seg selv med andre er greit nok forsåvidt men det spiller så utrolig mange faktorer inn i dette gamet, kanskje noe ikke vi tenker på som er avgjørnde i den store sammenhengen.

Derfor er det viktig at du kun hører på legen din.

For min del kan jeg sterkt, meget sterkt anbefale Dr. Hausken, men nå skal sies at det kun er hans klinikk jeg har prøvd, så jeg er vel totalt uerfaren slik sett, men jeg gikk ut derfra med mye nytt som jeg hadde lært enda jeg mener jeg har god greie på kvinnens kropp og formeringssystem.

Han og teamet han er bare helt fantastiske og jeg hadde hatt samme mening om jeg ikke hadde lykkes i å bli gravid, bare så det er sagt.

Lykke til - krysser alt jeg har for deg!!!!

Skrevet

Jeg er også med i fanklubben til Klinikk Hausken.... alle er bare supre og jeg har stor tillit til alle sammen!!!!

Jeg lyktes på første IVF og fikk en nydelig gutt bare noen dager før 40 års dagen min. Mislyktes på fryseforsøk og 2. IVF forsøk... dvs jeg ble gravid, men hadde MA begge gangene mellom uke 7-10.

Skal snart i gang igjen med fryseforsøk da jeg har nedfrosset 6 egg på 2 strå.

De er sikkert like flinke på andre klinikker, men det er noe med humøret hos denne gjengen... og det er veldig befriende når hormonene regjerer og man er både stressa og bekymra for alt mulig rart. Ærligheten og empatien og optimismen er også gull verdt !!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...