Gå til innhold

Pergotime pga blødningsforstyrrelser etter SA - erfaringer?

petiteM's

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp en resept på Pergotime pga blødningsforstyrrelser etter SA i januar (uke 11). Noen erfaringer mhp. blødninger, graviditet osv.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke uttale meg i forhold til blødningsforstyrrelser etter SA. Men kanskje min erfaring kan være nyttig likevel:

Jeg fødte en sønn i fjor, som døde fem dager etter fødselen. Har en historie med svært uregelmessige eggløsninger (les: som regel fraværende). Benyttet pergotime da jeg prøvde å bli gravid med nr. 1, uten viderverdig resultat, når det gjalt eggløsninger. Men fikk system på menstruasjonen. Ble forøvrig gravid med nr 1 i en måned jeg ikke tok pergotime =O)

Men det jeg skulle frem til: Renselsen etter fødselen sluttet etter ca en måned, og fikk sporblødning ca to uker etter det. Fikk da lov av min gynekolog til å ta pergotime for å prøve å få menstruasjonen / eggløsning på plass. Brukte pergotime som anbefalt den påfølgende måneden. Gav ikke utslag på eggløsningstest, men fikk menstruasjonen til "riktig tid" etter det. Tok så pergotime igjen, startet på dag fem i menssyklusen. Fikk utslag på eggløsningstest (på dag 18-19) og ble gravid.

Så min erfaring er i allefall at det hjelper for å få system på blødningene - og så har jeg erfart begge sider mht om det hjelper mht å bli gravid. Ønsker deg i allefall lykke til!

Skrevet

Tusen takk! Hadde nesten gitt opp håpet om å få noen tilbakemeldinger:-)

Har hatt regelmessige mensturasjoner frem til 1.graviditet (2-åring). Fikk tilbake mensen da poden var 15mnd, og gravid igjen da hun var 18mnd. Mistet i uke 11, og fra uke 6-7 i siste svangerskap som endte i SA, har det bare vært en eneste lang blødning..... (nesten).

Er så spent på om jeg får orden på systemet igjen nå. Blir jo ikke akkurat gravid igjen når jeg bare blør, og blør, og blør.....

Fryktelig trist å høre at du har mistet fem dager etter fødsel - kan ikke forestille meg hvor vondt det må ha vært.

Allikevel godt å høre at det er håp om at Pergotime kan fikse systemet igjen - hadde vært perfekt med et vårbarn i 2009:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...