Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det kan jeg aldri tenke meg. Tenker du å bruke det til gutt eller jente? I følge ssb er det 8 gutter/menn som heter Iven, og 6 jenter/kvinner. Så det er jo et unisex-navn da.

Selv tenker jeg at det er det engelsk ordet even, som betyr til og med.

"Even I have a dog", på en måte.

akkuratt det der med at en tenker på det engelske ordet even bryr jeg meg ikke noe om =) for å henge seg opp i slik, da blir det jo veldig få navn igjen som folk kan hete ;)

tenkte å bruke det på guttemann :)

unisex navn ja, det finnes det og en del av her i verden da ;)

Iven har jeg aldri hørt før, så jeg tror ikke det når navnetoppen med det første, nei.

Guttenavnet Iver og jentenavnet Iben er nok derimot mer på vei oppover, men heller ikke de er i nærheten av noen navnetopp.

Synes Iven var litt rart, jeg. Hva med Iver?

Annonse

Annonse

Kan aldri forestille meg at Iven blir et populært navn.

Hvis du er redd for det og vil ha et navn som nesten ingen heter kan du trygt gå for det. At det er et uni-sex navn ser jeg på som uproblematisk. Da synes jeg det er verre at det ser mer ut som en skrivefeil for Even eller Iver... På engelsk høres det jo helt "kårny" ut.... noe å tenke på i disse internasjonale tider???

Gjest Mamsen til 2,5 jenter

Jeg skjønner frustrasjonen din.

Da min mann foreslo Iben som navn til vår første datter, fnyste jeg av ham og sa blankt nei. Jeg sa at dersom vi noengang får en gutt kan han hete Iben. Og jeg skulle ihvertfall ikke ha et tvekjønnet navn.

Tiden gikk, og navnet "vokste på meg".

Vår andre datter heter Iben ;)

Iben er et dansk jentenavn. Ib er den maskuline varianten i Danmark :)

I Norge er navnet blitt brukt på jenter, men det er flere jenter i Norge som heter Iben enn gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...