Gå til innhold

Noen som har opplevd at fødselen kom igang før datoen for planlagt keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha planlagt keisersnitt, og engster meg litt for at fødselen skal komme igang sånn at keisersnittet ikke blir så "planlagt" likevel. Jeg er litt nervøs for den operasjonen som jo et keiseresnitt er, særlig hvis det må skje litt "hurtig". Er det noen som har erfaringer å dele når det gjelder dette?

Fortsetter under...

Jepp, det skjedde meg forrige gang. Skjønner ikke nå i ettertid at jeg ikke fattet at fødselen var i gang! Hadde regelmessige rier omtrent i to dager, og plutselig gikk vannet. DA skal jeg si det ble fart på sakene!

Det ble altså et haste-ks, og det gikk kjempefint! Ikke noe skummelt i det hele tatt, faktisk. Husker ikke alle detaljene, egentlig, men jeg hadde en fantastisk jordmor som hadde hatt to ks selv og snakket meg gjennom hele greia. Så alt gikk da veldig fort, og gutten var ute på no-time. Helt absurd å se ham for første gang..

Skal ha ks igjen denne gang, og jeg kan ikke si jeg gruer meg så mye. Når ungen skal ut er det vel alltid et spenningsmoment fordi man vet jo at ting kan gå galt, men selve inngrepet er jeg ikke redd for. Og skulle ting starte av seg selv også denne gangen så er jeg ikke redd for det heller. Bare glad jeg ikke bor så langt fra sykehuset..:)

For legene sin del er det vel bedre at ting er planlagt og kan foregå i ro og mak, men et haste-snitt er ikke det samme som katastrofesnitt der ungen må ut innen 15 minutter eller hva det er.

Ikke grue deg for mye, da. Det er uansett en fantastisk opplevelse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...