Gå til innhold

ang sykemld i rugeperioden

Anbefalte innlegg

Skrevet

ved de to tidligere forsøkene våre har jeg jobbet som vanlig i rugeperioden.

denne gangen ønsker mannen at jeg skal være sykemld og helst slappe av mest mulig...er veldig usikker.

vil jo gjerne "leve som normalt",men på den andre siden har jeg jo gjort det tidligere, og da ble resultatet neg...kanskje det er verdt å bare ta det med ro denne gangen.

er det da fastlegen som må sykemelde meg,og hvordan stiller de seg til det tror dere?

takke for svar:O)))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt 2 forsøk med jobb og ett uten. Skal på nytt forsøk nå og spurte sykesøsteren på IVF hva de anbefalte, og det i det hele tatt hadde noe for seg. Da sa hun at det varierte veldig med hvilke type jobb du hadde, og at det var avhenging av hvordan du var som person, men at det var en kjent sak at stress var ikke bra. Konklusjonen var at det jeg hadde det best med var det jeg skulle gjøre. Har en realtivt stressende jobb selv, og ironisk nok blir jeg nesten mest stresset av å være opptatt av at jeg ikke skal stresse.. Forrige forsøk var jeg hjemme, og da følte jeg faktisk at jeg gav det hele en mer reel sjanse. Hvis du sykemelder deg på et forsøk nå vet du iallefall at det ikke er uprøvd. Men som sagt, jeg snakket med de på IVF først, og refererte til samtalen til legen etterpå og da skrev han ut sykemelding uten flere spørsmål.

Skrevet

ps. ble vel og merke ikke gravid... men følte iallefall at det ikke hadde noe å gjøre med at jeg ikke hadde gitt det 100% og det er en ok følelse. Skal igang med nytt fryseforsøk om 1,5 uker og kommer også da til å sykemelde meg en uke. Et par dager før, et par dager etter.

Skrevet

Ja, det er fastlegen som må sykmelde deg - og det varierer fra lege til lege hvordan de responderer på det. Du bør nok tenke deg om og komme opp med noen flere argumenter - du er jo ikke syk, men bivirkninger, psykisk stress etc påvirker mange i større eller mindre grad. Det avhenger jo også av hva slags jobb du har.

Skrevet

ja,jeg må tenke på det.det er som du sier,jeg er jo ikke syk,og ønsker ikke å fremstå som det heller.men det er noe med det å ikke ha det uprøvd heller...og spesielt når dette er siste forsøket!

har en god kommunikasjon med min fastlege så jeg tror ikke det blir noe problem.

jeg jobber i møbelbutikk,hvor det er lange dager,men myyyyye gåring og tråkking,løfting og lemping på kasser,møbler,tepper og u name it.

jeg er jo så glad i jobben min og vil gjerne være der 100% når jeg først er der.

siden det ikke er noen som vet hva vi holder på med,så er det ekstra vanskelig å si nei til å hjelpe de hvis det er noe tung arbeid,og da blir det til at jeg gjør det alikevel..

får høre litt med haukeland hva de råder meg til:O)

takk for synspunkter jenter!

Skrevet

Jeg hadde 2 icsi-forsøk før vi lyktes. Gjorde det privat, og fikk sykmelding fra klinikken på ei uke etter innsetting, men begge gangene jobbet jeg likevel. Har en jobb som ikke er fysisk krevende, men til tider ganske stressende.

Jobbet altså begge ganger, første forsøk negativ og andre ble jeg gravid!

Så det finnes nok ingen fasit her.

Noen tenker kanskje mye på at de burde vært sykmeldt for å gjøre alt for å lykkes, mens andre kanskje tenker mye på at de egentlig skulle vært på jobb hvis de får sykmelding. Og begge deler kan jo være like slitsomt! Du må nok bare prøve å finne ut hva som er mest riktig for deg. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...