Gå til innhold

Noen som har kjent liv allerede?

Anbefalte innlegg

Er litt spent på om noen har begynt å kjenne noe til at det er et lite menneske der inne? Jeg er 15+5 i dag, vet det er litt tidlig å kjenne noe men jeg klarer nesten ikke å vente. Har ikke vært på UL ennå så jeg har så lyst på et lite livstegn.

Dere som har kjent noe allerede, er dere førstegangsfødende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137792173-noen-som-har-kjent-liv-allerede/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er førstegangsfødende, 14+4, to ganger har jeg kjent noe som jeg lurer fælt på om det kunne være babyen. Det gikk veldig fort, å etterpå lurte jeg på om det bare kunne være innbillning, er så nyskjerrig på om det var et lite spark jeg kjente. Var som en bobble som sprakk mot huden min:-)

Annonse

Jeg har kjent overraskende mye liv.

Første gang i 13, og sterkere og mer tydelig fra da av.

I dag kjente jordmor og jeg spark fra utsiden da hun skulle sjekke hjertelyd! Synes det er helt utrolig!

Jeg 16+3 i dag, og på denne tiden i forige svangerskap tror jeg fortsatt ikke at jeg hadde kjent noe. Kan ikke tenke meg at morkaken ligger forran ihvertfall, så tydelig som jeg har kjent liv den siste uka, også flere ganger om dagen, særlig om morgenen og kvelden.

Kjempegøy;).

Jeg er førstegangsfødende i uke 13, kjente liv for noen dager si, var ikke sikker på om det virkelig var babyen jeg kjente, men da jeg beskreiv til legen hvordan det føltes, mente han det nok var babyen jeg hadde kjent:) Så går berre å vente på å få kjenna det igjen.

Kjente noe jeg tror er det første sparket for fire dager siden, er idag 14+6... Kjente det samme istad :):) Begynte nesten å gråte,hehe...har vært på to UL og alt står bra til der inne, men uansett deilig å kjenne at krabaten viser liv, så skjønner deg godt Tone_80!

Her også kjente jeg det tidlig denne gangen, mellom uke 11 og 12:-) Trodde liksom ikke helt først på det, men etter den tredje dagen var det ikke noe tvil lenger. Har ikke kjent det daglig, men de siste dagene har det igjen blitt oftere (er 14+3). Veldig moro! I første svangerskap kjente jeg det vel første gang rundt uke 17 og ved UL i uke 19 var det ofte og tydelig. Hadde da morkaka framme.

Gled deg til du kjenner det tumler og bobler inni der!

Jeg har kjent liv siden rundt 17. mai. Er 15+1 i dag, førstemann. Må alltid opp rundt kl. halv fem for å gå på do, og når jeg legger meg etter det, kjenner jeg litt forsiktig bevegelse på baksiden av navlen - VELDIG koselig! Men - min livmor er visst veldig langt utviklet ifht hvor langt jeg er på vei og at jeg bare venter en, så det kan være at det er derfor jeg er relativt tidlig ute...

Annonse

Jeg kjente liv første gang for 1 måned siden ca 12 uker på vei. Nå de siste par ukene har jeg kjent liv daglig. Er nå 16 uker på vei. Jeg er andregangsfød. Tok lenger tid førrige gang før jeg kjente noe, men da visste jeg ikke heller hva jeg skulle kjenne etter...

Prøver å dytte litt på livmoren og noen ganger da får jeg respons, det er deilig:)

Åh så heldig dere er!

Jeg har fortsatt ikke kjent noe enda jeg prøver hardt;) hehe.

Er det noen som har noen formening om hvilken stilling det er lettes å kjenne noe i? Jeg har prøvd å ligge på rygg og kjenne godt etter,men det er kanskje ikke det beste?

Jeg er 14+5 i dag og tror ikke jeg har kjent noe liv spark ennå.. Syns av og til jeg kan merke at det er noe der, men om det er spark vet jeg ikke... Syns det er litt vanskelig å definere følelsen jeg kjenner.. men har ihvertfall ikke kjent spark som kan kjennes med hånda. Gleder meg skikkelig og venter i spenning til det skal skje noe action :o)

Liv og liv fru Blom..:) Har kjent at det "bobler" der nede ganske mye i det siste, er 15+5 nå. I uke 9 kjente jeg første gang noe som minnet om en liten boble som sprakk og innbiller meg at det var bevegelse fra barnet. Gikk imidlertid ett par uker før jeg kjente liknende igjen. Nå bobler det som nevnt riktig så livlig til tider, men det kjennes ikke ut som spark enda..:)

Det er akuratt slik jeg føler, som en rad av som bobler sprekker på litt forskjellige stedet etter hverandre. Skjønner med engang at det er fra babyen, men vet ikke helt hva den gjør:) Kanskje den spreller, og skaper beveglese i vannet eller no..det liksom ikke spark jeg kjenner..

denne uka har jeg sånn ca kjent liv hver dag.. synes det føles som en finger som poker meg på innsiden jeg.. ikke noe vinger, bobler eller sånt her.. kjente ganske tidlig noe som jeg trodde var spark, men det var mest sannsynlig leamus.. men må flire, for typen er trommis, og når vi var på en øvelse, så måtte han slå opp, da kjente jeg første spark.. ganske høy skarp lyd, så småen skvatt nok.. hihihi

Jeg syns også at følelsen er slik som du beskriver- blir poket! :) Mange ganger for dagen, men merker nok det mest når jeg ligger rolig, som på kvelden eller om morgenen før jeg står opp, men også nå foran pcen. Jeg er i uke 18. Har merket baby siden ca. uke 12- da som om noe snudde seg inni livmoren- ikke som spark. Siden rundt 12. mai har jeg kjent spark.

Jeg er 14 + noen dager og er 2. gangs. Jeg kjenner liv nå, er ikke i tvil. Men jeg har jo kjent det i sist svangeskap så jeg vet hva jeg skal kjenne etter. Ikke lett å skille mellom luft i mage/tarmer osv og om det faktisk er babyen.

Det kjennes ut som om man popper popcorn forsiktig inni der :-)

Første svangerskapet kjente jeg det i uke 16, det er vanlig at det tar litt lenger tid første gangen, noen må jo vente til over uke 20 før de kjenner noe.

TROR ,men er laaaaaangt frå sikker....

Hatt ein slags "blopp blopp" følelse av og til,eller nesten ein boble men ikkje heilt da heller...Kjente nettopp to "dunk dunk",men bobla sprakk liksom ikkje;-)hehe....Kem veit,kanskje lillegullet....

Er førstegangs ja,so kan ikkje sei nåke med sikkerhet,men mistenkes at da KAN være liv..Er 16+4 idag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...