Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært prøvere i et år nå, så gikk til fastlege for å få tatt blodprøver. Ble da henvist til gyn pol og fikk etter to uker resept på pergotime og blodprøverekvisisjoner som skal taes under kuren. Syntes det var litt rart at det ikke skulle sjekkes mer før jeg begynner på hormoner. Har regelmessig mens, men blør mye mindre og færre dager enn før p-piller - så tror også at det er hormonene som er problemet. Men synes det er litt rart at ingenting skal sjekkes før jeg skal ta kuren. Har noen av dere erfaring med det?

Luerer også på om noen andre med regelmessig syklus har blitt gravide på pergotime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror pergotime blir betraktet som en ganske beskjeden behandling og det skal ikke så mye til før de gir resept. Hos meg tok de innvending ultralyd før jeg fikk resept, men det var jo ikke mye hun så der da. Tok ingen blodprøver før jeg fikk resept heller!

Skrevet

jeg fikk også innvendig UL før jeg fikk pergotime.gyn sa til meg at han måtte sjekke at jeg ikke hadde cyster.

Skrevet

Jeg har regelmessig mens og fikk pergo hos gynekolog. Han hadde da tatt en ultralyd og fastlegen min hadde tatt en del blodprøver.

Skrevet

Syntes det var litt rart - for er ikke undersøkt noe som helst. Bare snakka med fastlege i tre min og så henvist til gyn pol. Fikk resept i posten og tok de første tablettene i dag. Skal ta noen blodprøver utover mnd - men da er jeg jo allerede igang med tablettene... Blir iallefall spennende å se om de gjør noen forskjell....

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har opplevd akkurat det samme som deg, skal begynne å ta tablettene i morgen. Skal ta 2 tabletter om dagen, vet du om en skal ta dem samtidig eller skal man ta en morgen og en kveld?

Skrevet

Skal tas samtidig..

Skrevet

I brevet som fulgte med resepten stod det at jeg skulle ta en morgen og en kveld. Så virker som at det er litt forskjellig praksis rundt omkring.

Skrevet

hey. da jeg fikk vite at jeg skulle begynne på hormoner, tok gyn ul innvendig av meg og masse prøver, jeg hadde jo mensen da jeg var der, men etetr jeg are har den 4 ganger i året, fikk jeg beskjed om å begynne med provera i 10 dager for å få mensen. vi har en gutt fra før. så dette med provera og pergotime er noe helt nytt for oss. så håper dte lykkes for dere. jeg har en dablett igjen av provera så får vi se da jeg får mens:DDDDDDD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...