Nivea30 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Vet dette kan være veldig individuelt, men akkurat nå trenger jeg å se et lys i tunnellen. Er så sliten av ikke å få sove mer enn gjerne to timer i slengen, både dag og natt. Håper det blir bedre etter hvert, han er bare tre uker ennå. Når begynte det å bli lengre tid mellom hver mating for deres del?
Mine 3 småtroll! Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Mener du om natten? Nå vil jeg ikke ta fra deg motet, men min gutt er 4,5 mnd og han spiser fortsatt hver 3 time. De siste ukene faktisk litt oftere, så jeg håper dette bedrer seg når han får litt grøt etterhvert. Når de er 3 uker er det faktisk noen babyer som trenger mat enda oftere enn hver 3. time. Det er bare å være tålmodig, man venner seg til å sove korte perioder om gangen selv om det kan være fryktelig slitsomt. Tar gutten din flaske da? Kanskje du kunne pumpet litt og fått litt avlastning innimellom av mannen din, ihvertfall i helgene. Gratulerer så mye med ny baby forresten )
May-juli07+mai09 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 hei... våkner babyen din hver 3time på natten eller vekker du h*n??? hvis ikke h*n gjør det så trenger du ikke vekke h*n om natten for å gi mat!!!! men du må vekke h*n hver 3time på dagen, slik at de får fylt matbehovet sitt!!!!!
Nivea30 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Takk for det:) Jeg tenkte i grunnen sånn generelt når de begynte å spise litt sjeldnere, men jeg kunne nøyd meg om jeg bare fikk sove liiitt mer på natten:p Han her krever også ofte mat oftere enn hver tredje time, så ja, det krever tålmodighet. Prøver å innstille meg på at det kanskje ikke blir bedre, selv om jeg håper i det lengste. Jeg har ikke begynt med flaske ennå, fikk beskjed om at ammerutinene måtte skikkelig igang først før jeg kunne begynne med det.
Trønderjente82 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Ikke for å ta fra deg motet helt, men jeg snuppa mi våknet hver 2-3 time for mat frem til hun fikk tre måltid med fast føde på dagen, altså når hun var 6.mnd:)
Nivea30 Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Han våkner av seg selv hver tredje time eller før, særlig om natten. Om dagen hender det at han sover litt lenger enn tre timer (hører med til sjeldenhetene!) men det sa helsesøster var helt greit. Huff..ikke lett å vite hva man skal gjøre, de sier så mye forskjellig.
May-juli07+mai09 Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 det blir bedre skal du se..... min gutt ville ha mat hver 2time på natten og hver 3time på dagen i flere mnd, men nå er han 9mnd og sover hele natten.... det blir gradevis bedre,men du må ha tålmodighet og tenke at sove kan man gjøre når man blir gammel ;O) masse lykke til!!!!!!
mizz25 Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Ka?? mein du det?? Da e du heldi... Æ amma hvert kvarter å hver time de 6 første ukan....
snurkelurke Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Min trengte mat hver 3. time den første måneden. Så var det litt sjeldnere i en måned, og nå, etter 3 mnd er det mat klokka 19 og så klokka 6 igjen.. Så det er håp. Et tips jeg fikk, er at når barnet sover litt lenger, så prøv å gi han/hun smokk hvis han/hun plutselig våkner mye en natt. Man må jo prøve seg frem, og noen ganger trengs all maten, men jeg vet i hvertfall at selv om frøkna mi plutselig våkner midt på natta nå, så prøver jeg litt med smokk før jeg evt ammer. Er ikke alltid hun trenger mat. Lykke til
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Nå er det en stund siden min var så liten (lillegutt er 7,5mnd) Men uansett så tror jeg kanskje jeg ville prøvd å snu litt om på det hun helsesøsteren sa. Det jeg gjorde var at jeg ikke lot han sove lengre enn 3timer på dagen. Vekket han, hvis han ikke var våken. Dette rådet fikk jeg av en barnepleier på sykehuset før vi skulle hjem. Lillegutt justerte etterhvert døgnet slik at han kunne sove opp til 4timer på natten før han ville ha pupp.... Og hvis du ammer han oftere på kvelden. Det kan jo være litt slitsomt, men det funker! Melka har mindre skummet melk og mer fløte-melk på kvelden som skal være med på å gjøre babyen mer mett... LYKKE TIL I HVERT FALL!! :-)
May-juli07+mai09 Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 sier meg enig i det MOONSTAR sier, er så lenge sia detta at jeg hadde glemt det, jeg ammet oftere på kvelden, for å dytte innpå ekstra mye melk før leggetid og det fungerte faktisk, ikke hele natten, men på starten av kvelden så da må man huske å legge seg selv også da!!!! du kan jo også prøve å amme oftere enn hver 3time på dagen så kanskje det snur seg litt da også. og smokk er supert!!! for ofte er de egentlig ikke sultne, men har et suge behov, så prøv med snokk før du gir puppen på natten og se hva som skjer men du må tenke på at babyn din fortsatt er veldig liten da og det kommer til å ta tidfør det blir noe ordentlig søvnrytme lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå