Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Amme masing. Fordi vi vil være flinke piker. Det er kjempe vansklig å amme. Når vi så har klart det og ammet i et år så er vi så stolte av oss selv. Vi har gitt ungen nærhet og anti stoffer så de ikke blir så fort syke. Rå digg å vite. Ja så blir de visst smarte av det og (ler av den). Men jeg tror de som presser på om amming er stolte av å ha klart amme eksamen. Fordi som tyr til flaska er late og pysete. De som ammer er alpha kvinnen.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hehe.. noen oppfører seg som om det ja...:-) Føler det litt sånn rundt meg, for jeg er en av de late som tyr til flaske. (for det er jo ikke noe jobb med flasker).
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Det vil si. Når vi som ammer hører ting som. Fikk ikke til, har ikke nok melk, så klarer vi ikke la være å tenke at folk er late og pysete. Gadd de virklig ikke lese på www.ammehjelpen.no en gang. Alt står jo der. Og det er KJEMPE VANSKLIG å amme. Trodde noen det var lett? De som da ikke klarer å amme føler sag da underdanig. Sier Gro Nylander er hysterisk. Det er et hysteri rundt amming osv. Hvorfor kan ikke de som gir flaske heller si: Jeg klarte ikke, var for komplisert, men jeg har virkelig respekt for deg som fikk det til.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Jo det er kjempe vanskelig å amme. Spesielt når ikke melkeproduksjoner kommer igang før dag 3, og da har allerede sykesøstrene tvinget hodet til mini på puppen x-antall ganger. (som ammehjelpen jeg var i kontakt med sa kunne gi barn angst for puppen) og de ga han flaske istedetfor kopp, fordi de ikke hadde tid. Dette gjorde at lillegutt hylskrek og spente kroppen i bue hver gang jeg la han til puppen.... Mulig jeg er lat, men etter 7 uker med hyl og skrik fra både meg og lillegutt, så ville jeg heller kose meg med det ene barnet jeg noen gang vil få. DERMED BASTA. Derfor koser vi oss med flaskehelvetet istedet.
Leontine Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Har gjort begge deler, har både hatt flaske barn og fullammer nå. Og jeg vil bare si: flott gjort til alle!!!!!!! Det er positive og negative ting med begge deler, og det er til tider like tungt å gi flaske som å amme. Jeg kunne ikke amme førstemann fordi jeg ikke fikk i gang produksjonen, og jeg fikk ingen hjelp, og det hele endte opp i hysterisk gråting både fra meg og babyen. Så etter flere uker med frustrasjon, valgte vi å bruke flaske for å få i han mat og for å få normale måltider. Denne gangen var jeg selv mer bevisst og mer forberedt, og fikk hjelp til amming fra første dag på sykehuset. og får det kjempegodt til. Jeg tror ingen som velger bort amming er late, og og blir provosert av de som påstår at de er det. For meg var det et nederlag å ikke kunne amme, men måtte velge å bruke flaske. Så før man vet hvordan den som bruker flaske eller den som ammer opplever sin situasjon, bør man heller konsentrere seg om at barnet har det bra.
strekkmerketrollet Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Hadde det samme som deg Leontine! Fullammer nå, men ga flaske til eldste pga produskjonen (og gule stafolykokker). Både positivt og negative ting med begge deler, men at barna blir smartere av å bli ammet? neppe... Eldsta mi ligger "forran skjema" når det gjelder språk og utvikling o.l.. selv om hun fikk minimalt med MM. Om vesla blir noe smartere pga at hun blir ammet... tviler jeg på.. Hadde noen fortalt meg at jeg var lat, da det sto på som verst med blod svette og tårer med eldsta... ja da hadde de fått seg en på trynet!! Det var et kjempe nederlag å legge puppen på hylla, og jeg var ikke lat! Og det tror jeg ikke noen andre heller er. Jeg tror alle gjør så godt de kan når det gjelder slike ting.
Gjest bissen Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Folk er jo forskjellige da..noen er faktisk late og gir opp fort, andre strever skikkelig hardt, men må gi opp pga forskjellige plager, andre er heldige og får det til etter hard jobbing, andre igjen har ingen problemer fra starten. Jeg har stor respekt for de som strever hardt og må gå over til flaske! Mange som klarer seg veldig bra på mme. Men så er det jo noen som ikke vil amme i det hele tatt, det syns jeg er litt synd..syns det er viktig å la babyen prøve i hvert fall. Men denne diskusjonen gjelder vel ikke de:) Jeg er i hvert fall kjempestolt av at jeg fikk til å amme jentene mine i 11 mnd, jeg jobbet drithardt for det. Det gjorde noe med meg å få veldig premature unger og nesten miste den ene, jeg bare ville virkelig få til amming. Tror ikke jeg hadde strevd så lenge hvis alt hadde vært som det skulle helt fra begynnelsen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå