Gå til innhold

Mallorca

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært på Alcudia med baby? Vi skal reise i september, men er så usikker på hvilket hotell.. Noen som har noe å anbefale?

Skrevet

ingen?

Skrevet

vi var der da lillemor var ca 10 mnd. bodde på hotell waikiki, koselig hotell og snille mennesker, god service (lillemor ble (spy)syk, så vi trengte ofte sengetøy/håndklær ol).

men hvis jeg skal tilbake vil jeg dra til den andre delen av alcudia, virket mye mer spennende og livlig der, syntes det var kjedelig der vi bodde...

hovedstaden er fantastisk, dit må dere ta dere en tur :o)

Skrevet

Hei!

Vi var på las piramides eller noe.....hmmm...

Uansett, så vil jeg råde dere til å bo på et hotell uten kveldsunderholdning (om dere da ikke er stooooor fan av sånt) pga skrekkelig forstyrrelse på kveldstid. Hotellet vårt lå under sunving resort kjeden, og lå rett ned på stranden. lite traffikk og fantastisk stille og fredelig. Likevel ok gangavstand til alt. Alcudia er en super plass for liten og stor. Ps...gå en tur bort til båthavnen inne i alcudia.

God tur

Skrevet

Vi bodde på Hotetur Bellevue. Tror det hadde gått fint med baby der. Hadde leilighet i en lavblokk - Neptun het blokken, og der var det OK, spesielt de leilighetene som var vendt mot bassenganlegget.

Vi fikk først leilighet i en høyere blokk, men det synes ikke vi var noe bra. Det var lett å bytte.

Vi hadde leil. m/frokost. kjempestor buffet med alt mulig. Ble litt lei av frokosten på slutten.

Dette hotellet hadde helt grei standard, ikke luksus - men det var billig. Vi betalte drøyt 2000 for 4 personer i 9 dager - begynnelsen av mai.

Bestilte gjennom alpharooms.com.

Skrevet

Vi skal reise i slutten av august, til Viva Bahia (www.ving.no)

Hotellet ligger på stranden og ser kjempebarnevennlig og fint ut.

Har sett bodd på Blue Star Viva Blue tidligere (www.startour.no) og det er knallfint, det også:-) Men der må man krysse veien for å komme til stranden. Er ikke langt altså, men litt dumt.

Skrevet

las palmeras kanskje det het. Du ser kart om du går inn på ving .no og kart over alcudia:)

Skrevet

2000 for fire personer??

Det må jo være en null for lite eller??

Skrevet

Vil på det varmeste anbefale hotellet Nuevas Palmeras. Det ligger rett ved stranden, har alt man trenger i umidellbar nærhet (butikk, restaurant, basseng osv). Meget rent og fint, bra rom osv...

Var der for 4 år siden og reiser gjerne tilbake. Det eneste minuset med Mallorca er at det er dyrt både å spise ute og handle der. Nesten samme priser som her hjemme.

Go tur:)

Skrevet

Det stemmer det. Vi fikk flybillett med SAS for samme beløpet - så det ble en veldig billig ferie.

Regnet ut da vi kom hjem at vi totalt hadde brukt 16 000,- for hele ferien, og da spiste vi ute hver kveld + at vi hadde leiebil.

Skrevet

Vi kom tilbake for en uke siden, med baby og en på 3,5 år hadde det kjempe fint!

Hvor dere skal bo kommer litt an på hva som er viktigst, hvis du vil bo sentralt lønner det seg og finne et hotell så nærme havna som mulig og gjerne et som ligger på stranda.

Vi hadde noen hundre meter og gå, men med baby som kanskje skal sove på dagen osv ville jeg bodd på stranda hvis jeg skulle valgt igjen..

Skrevet

Tusen takk for gode råd!

Skrevet

Vi bodde ikke nær stranden ca. 15 min. å gå. Med baby så hadde nok strandhotell vært en fordel.

Skrevet

Oi det var jo sinnsykt billig da!

Takk for tips om Alpharooms!

:-)

Skrevet

Har to hotell å anbefale å reise med baby. Det ene var vi på da gutten var 10 mnd, det heter Viva Tropic. Kjempefint! Nå reiser vi med lillemor på 4 måneder til et hotell vi har vært på mange ganger før. Det heter Paraiso de Alcudia. Det ligger helt nede ved stranden :o)

Skrevet

http://www.alpharooms.com -er vissnok en veldig bra søkemotor for å finne hotellrom (sier noen som har greie på det..:-)

Veldig enkel å bruke, ikke noe tull ble det heller.

Skrevet

Flott hotell på alle måter, en negativ ting, kun takvifte på soverommet ikke aircondition.....

Har bodd på Elisa med Star Tour, flott leilighet med fin veranda, liten lekeplass og et ok bassengområde, deilig mat på hotellet, men et stykke til sentrum og 5 min å gå til stranda. Fikk alt du trengte rundt hotellet:)

Reiser til fredagen til C'an Picafort(andre enden av Alcudiabukta) der skal vi bo på Vell Mari, blir spennende å se hvordan det blir:)

Skrevet

Vi vurderer også å dra til Alcudia med vesla i aug/sept. Har ingen erfaring med å reise til syden med en baby, men virker jo som om det har gått greit for dere andre... Hun er ca 9 1/2 måned når vi eventuelt drar da. Er det noen som vet om man må ha med seg reiseseng eller om man får sprinkelseng på hotellene?

Skrevet

det beste hotellet på alcudia må være viva bahia. hvertfall med små barn,,,det er utrolig nydelig der..og nyoppussa mener jeg..har ikke vært der på noen år.men i mai 09 skal jeg tilbake.da er gutten min blitt 1 år og jeg syns det er greit og reise da...anbefaler viva bahia:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...