Gå til innhold

Emmaljunga Edge Duo Combi <3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OK. Fint du er fornøyd foreløpig da. Hvorvidt vogna er genial eller ikke, er kanskje lettere å avgjøre når du faktisk har brukt den. Jeg var også fornøyd med den vogna helt til det var på tide å bytte til sportsvogndelen, nå kaller jeg den bare droget. Men som bagvogn, helt fin altså.

Jeg har emmaljunga smart duo combi, og kunne ikke vært mer enig i det "ertabertasukkererta" skriver. Jeg elsket den som bagvogn, stor og god, romslig, stødig. Hod plass til stor baby og voksipose. Men som sportsvogn er den svææær. Og klumpete og tung. (den er fortsatt romslig og stødig, men vi er på utkikk etter en vogn 2 som lettere får plass i bil osv) Uansett, som sove-vogn, og "gå-på-butikken-å-handle-melk-og brus"-vogn (+andre tunge ting) er den super. Kommer ikke til å selge min til tross for innkjøp av en ny, vil garantert bruke denne til en evt baby senere også =)

Annonse

Syntes både bag og sportsvogn har vært supergode jeg. Til tross for at vogna er stor og tung er den utrolig lett å trille.Eneste negative med både sportsvogn og bagvogn her er at det tungt å få vogna ut og inn av bil.Så vogna er mer en god nok som sovevogn i barnehagen.

Hadde ikke tvilt et sekund på å kjøpe den. Men en dyr vogn, så hadde jeg skult kjøpt den igjen hadde jeg sett om jeg hadde funnet en ganske ny brukt en.

Jeg er enig at den er kjempegod å trille, veldig stødig. Problemet her også er at det er så tungvint å lempe den inn og ut av bilen, men som sove-vogn, tur-vogn, barnehagevogn er den suveren. Har ikke angret på kjøpet jeg heller, men som sagt, jeg merker behovet for en lettere vogn. Kanskje luksus, men jeg vil gjerne ha noe å bytte i. Så selv om det kommer en ny vogn i hus, blir neppe emmaljungaen min pakket bort med det første.

Så til hovedinnlegger, Du har kjøpt en bra vogn! Ikke meningen å rakke ned på valget ditt altså... Kanskje vil du være storfornøyd hele vognperioden, kanskje føler du for å bytte om en stund. Uansett, at vogna kan brukes lenge er det ingen tvil om =) Grattis meg vognkjøp, og lykke til med babyen =)

kjekt å lese at dt er noen som liker edgen da, tenker faktisk å kjøpe den ny jg nå, har ikke termin før aug så dt haster ikke så mye enda,

men problemet her er at vi ikke har testet om vi får plass i vår lille golf:) hehe

og om vi evt ska kjøpe den i sverige istedefor her:)

vi har kjøpt denne vogna (ikke fått den hjem enda men) virker som en genial vogn egentlig.. men burde man ha egen bærebag til duovog, for og bære ungen inn (får vinterbaby, så er jo greit og bære i bag inn i stua for så og kle av)?? eller går det ant og bære bagen inn.

Søsstra mi har duovogn og hun har ekstra bærebag til vogna..

Takk, Silje med knøtte! ;o) Følte jeg bare ble rakket ned på her når jeg delte min glede med ny vogn! Men, jeg liker den iallefall, å jeg har en samboer til å løfte vogna inn og ut.. Det ser jeg på som verdens minste probem! ;o) Lager vertfall ikkenoe problem av det! ;o)

Annonse

jeg har jo valgt denne vogna fordi den er lettere å løfte inn og ut enn en kombivogn, + at det er stooor plass til lillegull i vinter i bagen. :) Termin 4 august. :) Så tror nok vi har gjort ett godt kjøp. ;) kankje vi blir sterke i føttene og armene av å løfte den også, trenger nok det etter svangerskapet? ;)

VALG AV VOGN:)

Hva som er riktig vogn for dere, er i stor grad avhengi av hvilken livsstil og hverdags situasjon barnet og vognen skal være i. Vi i Barnas Hus kan hjelpe dere å finne vognen som matcher de behovene dere har. Her får du noen tips om hvordan velge vogn.

Vi i Barnas Hus har et stort utvalg av vogner og ekstrautstyr, og vi har mye kunnskap om hva som er best for barnet og foreldrene.

UTSTYR DU VIL HA BEHOV FOR:

• Vogn

• Bærebag

• Regntrekk

• Parasoll

• Varmetrekk

HVORDAN VELGE RIKTIG VOGN?

Begynn med å tenke gjennom hvilke hverdagssituasjoner dere og vognen vil befinne dere i. Hvordan bor dere? I by eller på landet? I blokk eller enebolig? Bruker dere mye offentlig transport, som buss, bane, trikk eller tog? Eller er det mye bilkjøring? Vil dere være mye på tur eller

f eks kafè? Vognen og barnet vil være med på det meste og bør derfor være tilpasset din livsstil.

HER FØLGER NOEN TIPS:

• Kjører dere mye bil, bør vognen være

fleksibel, enkel å slå sammen, lett og ta

minst mulig plass.

• Bruker dere mye offentlig transport, bør

vognen være lett, fleksibel, ha svingbart

forhjul og ta liten plass.

Er dere aktive og bruker mye tid

i naturen, bør vognen være solid, stabil,

med god fjæring og riktig hjulstørrelse.

HVA ER DITT BEHOV?

Vil du at barnet skal vende mot eller fra deg? Ønsker du et reisesystem hvor bilstolen enkelt kan tilpasses vognen?

Bør vognen ha regulerbart håndtak? Ønsker du mest mulig oppbevaringsplass

i vognen? Når du har tenkt gjennom dette er det bra å snakke med en ansatt i Barnas Hus. Vi har et stort utvalg og god kompe-tanse når det gjelder å finne riktige vogner, basert på ditt behov.

HVA ER BARNETS BEHOV?

Viktig for barnets velvære er at bagen

er stor nok – husk barn vokser raskt!

God lufting er avgjørende. Hjulene bør være myke og vognen bør ha god fjæring for å gi barnet en behagelig trille-opplevelse. I Norge er det stor forskjell på vinter

og sommer, vår og høst. De forskjellige årstidene stiller ulike krav til vogner og evt tillegsutstyr. Spør våre ansatte om hva du trenger til de ulike årstidene og hva barnet har behov for ettersom det vokser.

VIKTIG Å HUSKE PÅ:

• Når barnet er nyfødt er det viktig at barnet ligger flatt med god underlagsstøtte.

• Barnet vokser raskt og det kan være smart å skifte vogn ettersom behovene endres.

• Regulerbart håndtak er viktig hvis det er stor høydeforskjell på de som skal trille.

Hvis vognen vil bli brukt sammen med bilstol, er det en fordel at bilstolen sikkert

og enkelt passer sammen med vognen.

• Vi i Barnas Hus har et stort utvalg også

på ekstrautstyr som ivaretar barnets

behov og komfort. Spør oss om hva som

er best for barnet, basert på din livsstil

og hverdagssituasjon.

• Husk at vognen også skal løftes, bæres,

slåes sammen og transporteres, i tillegg

til å bli trillet.

• Underlaget som vognen skal bli trillet på

vil variere, det samme vil føret. Tenk over

dette når du velger vogn.

Loffmusa, ja, september er jo høstmåned, men det går jo mot vinter og er jo ofte kaldt i nordnorge allerede i slutten av september da.. tgenker jeg går over termin så får jeg ikke før i slutten av mnd :-p

måha og må ha.. jeg tror det er praktisk med bærebag, og slippe og vekke babyen og lignende ved og ta de ut av bagen når man skal inn (er jo ikke alltid vær til og la vogna stå ute da)

men jeg skal se litt på det når vogna kommer hit og kanskje kjøpe bag etter at babyen kommer om man ser behov for det, kan jo være en ide med mykbag også da :-p

Tror ikke du kommer til å trenge ekstra bag til vogna. Bagen som følger med vogna er riktignok stor, men ikke så veldig tung (såvidt jeg husker). Den er lett og klikke av understellet. Også er det solide bæreremmer skjult i lomme på siden av vognen.Disse er kjekke å bære i. Bodde selv i 2. etasje og bar ofte bagen opp og ned, med ungen oppi.

I og med at bagen er stor er det jo god plass til Voksi eller lignende pose. Til Voksi får man kjøpt plate, slik at man kan bruke posen som bærebag også. Har ikke prøvd dette selv, men sett andre som har brukt dette. Så ganske kjekt ut. Bare pakket ungen inn i posen og bar posen ut og la hele greia oppi vogna (vet ikke om det var Emmaljunga Edge vogn, men det var noe liknendes.

jeg har smart vogna og som de skriver over her: kjempefornøyd med baggen:) god å trille osv

Men sportsvogna hater jeg:( syns ikke den er fin... og hva er egentlig greia med å ikke ha FULL liggestilling på en sportsvogn??? syns det er helt tåpelig!!! arrg

så har blitt til at jeg har kjøpt emmaljunga cerox, helt ok vogn med FULL LIGGESTILLING:)

+carena free vogna også som kan legges helt flat..

sportsvogna til smarten kommer vi nok ikke til å bruke nei..

Til loffmusa :)

Jeg bestilt denne vognen gjennom sverige, har en sterk følelse av at jeg kommer til å bli kjempefornøyd :) skulle bare si at emmaljunga fabrikken er stengt i hele juli å halve august, så er du skikkelig uheldig er det vanskelig å få tak i den farven du ønsker, å i verste fall ender du opp med en annen enn den du virkelig vil ha.....

Vi dro til reflex å fikk låne med en vogn ut for å prøve i bilen, har en skoda oktavia, så det gikk fint.

vogna koster rundt 8000,- her i norge,, i sverige betaler vi 6200,- ca :)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...