Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Eller vil ikke dette påvirke vekten noe særlig?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 selvsagt påvirker det vekten hvis alt du spiser renner rett gjennom! Men du risikerer å ødelegge tarmene dine da, så IKKE å anbefale...!!!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Du får så innihælvetes vondt i magen at det er ikke verdt det!!!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Ta kontakt med legen hvis du har spiseforstyrrelser! Det er ikke normalt å slanke seg ved å ha konstant diarè!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Okey mulig jeg er helt teit her, men vet faktisk veldig lite om akkurat dette her. Hvor er det i tarmen at forskjellige mat blir tatt opp da. Sånn som fett og karbohydrater. Hva er det egentlig avføringstablettene gjør, altså åssen funker de?
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Maten går raskere gjennom tarmen, så næringen rekker ikke å bli tatt opp. Gikk den veien selv en stund, men tarmen ble helt ute av kontroll. Jeg kunne ikke gå ut døra fordi jeg risikerte å bæsje i buksa når som helst.
babygullz <3 vilde Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Har du lest se&hør eller?! Så bla Victoria Beckham brukte å drikke te med avføringsmiddel i for å holde seg slank... fyti helvete, men d skjønner jeg ikke at hu klarer! for d første er d livsfarlig, og for d andre er d driiitvondt! Jeg hadde forstoppelse grunnet mye god mat her i jula, og måtte ty til avføringstablett for å få systemet i gang...jeg satt på do fra 2 om natta, til 12 formiddagen!!! og d kjentes ut som hele rompa sto i brann! Nei takk!
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Nei det funker ikke http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=VA&Dato=20021018&Kategori=NYHET&Lopenr=110180035&Ref=AR
babygullz <3 vilde Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Avføringstabletter skal brukes dersom du har fortsoppelse...det mykner opp avføringen du har i tarmen..
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Klart du blir tynn, men samtidig ødelegger du fordøyelsen, får underskudd på viktige næringsmidler så du blir slapp, syk og trøtt... Det værste er det de tablettene gjør med fordøyelsen, man blir lett avhengig av dem, og da kommer du ikke på do av deg selv lenger, og det er en vond sirkel det er ugreit å komme ut av igjen. Dessuten er det vondt, får skikkelig magekramper og diare etter en stund.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 For det første; å bruke slike ting jevnt, fører til at peristaltikken i tarmen(tarmbevegelsene) blir "lammet", tarmen gidder ikke jobbe mer. Dette tar lang, lang tid å rette opp. Og slutter du da med avføringsmiddel, så vil du få full forstoppelse. Det var det ene. Så det andre; du kan faktisk risikere at det påvirker hjerterytme og andre viktige ting i kroppen, fordi du tapper den for viktige næringsstoffer, deriblant kalium(påvirker hjertet) og natrium. Det var det andre. Og så var det det om det er slankende. Ja, på en måte, men bare at du tømmer tarmen for innhold og kroppen for vann(kort sikt). På lengre sikt vil du gå ned i vekt, men du kan like godt la være å spise. Det har mye samme virkningen. Du skjønner det at det er i tynntarmen det meste av næringsopptaket foregår. Men denne også vil bli påvirket av avføringsmiddelet. I tykktarmen er det mest at vann blir trukket ut av restene(avføringen) og tilbake i kroppen, slik at væskebalansen opprettholdes. Her trekkes også kalium og natrium(bl.a.) opp igjen også. Grunnen til at noe søtt og noe salt + mye væske er viktig ved diare og oppkast, er nettopp dette. Så nest etter anoreksia og bulimi er dette en dårlig slankemetode.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Det var et ærlig spørsmål. Hun fikk et ærlig svar. Ikke tyn henne for det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Hvis man begynner å bruke det som slanke middel , så har man en spiseforstyrrelse.Er man oppegående så tenker man ikke på det som en slanke metode. Og jeg kan av erfaring si at NEI du blir ikke slankere av det. Mange som tror det pga at man mister mye vann i kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå