Gå til innhold

Har vært på "kurs"

Cocco*med 2 små spirer*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på kurs, svangerskapskurs på sykehuset hvor jeg har fått fødeplass.

Det gikk over to kvelder, en kveld med "teori" og film hvor far fikk være med, og en kveld med aktivitet da med bare de gravide.

Er nå ferdig med begge kveldene, og i går var det aktivitet i basseng. Er helt utslitt i dag, men det var morro i går :o)

Jeg synes det var et bra tilbud, og vil anbefale andre å benytte seg av et slikt tilbud, hvis "deres" sykehus har noe slikt.

Det jeg synes var best var at man fikk møte jordmødre som var villig til å svare på spørsmål, og fortelle litt hva som er vanlig på det sykehuset man skal føde. Det var jordmødre med mange års erfaring som holdt kurset, så jeg følte at de viste hva de snakket om.

De la ikke skjul på at det kom til å gjøre vondt, men de forsikret oss om at de ville stille med det de kunne av kunnskap og medisiner, så dette skulle ordner seg, og vi måtte IKKE la oss skremme av andre sine fødselshistorier.

Jeg er ikke på langt nær klar til å føde ennå, trives egentlig med babyen i magen enn å så lenge. Men så er jo ikke termin før 3. august heller, så da var det helt normalt å ikke føle seg klar. Jeg ble forsikret om at det nok vil endre seg når vi nærmer oss :o)

Så med litt mer info i bagasjen, har jeg bestemt meg for å tenke minst mulig på alle skrekk historier jeg har hørt, og nyte tiden som er igjen. Ut må jo babyen en gang, og da skal det bli stas å få møte den! Men inntil det tar vi det helt med ro :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket sykehehus skal du føde på?

Jeg skal føde på Riksen og vi skal på kurs der om 3 uker.Også over 2 kvelder men vi skal ha med våre kjære begge dager.

Føler meg ikke akkurat klar for å føde jeg heller,men gleder meg veldig til å ikke være gravid lenger...hehe.

Godt det finnes sånne gode tilbud som kanskje hjelper litt på forberedelsene!

Skrevet

Jeg skal føde på Bærum. Tredje valget mitt, men det går vel det også ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...