Gå til innhold

Er det plass til to i et standard badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal vi altså til å pusse opp badet (low budget style), og vi har kjøpt et vanlig 160x70 badekar. Det er helt klart det som blir mest praktisk hos oss, men plassen vi har til rådighet er omkring 135x180, så vi har jo plass til diverse hjørnebadekar også.

Vanlig badekar ble i hovedsak valgt fordi at da kan vi bruke resten av plassen til noe annet, samt at det ikke går med så altfor mye vann når man skal ta et bad.

Meeen; er det plass til to i et vanlig badekar? Altså, jeg skjønner at det ikke blir så veldig tv-serie-romantisk å komme seg oppi og nedi og stable føtter i høyden osv, men får man til å sitte to oppi der, uten aaaltfor mye trøbbel? ---Og er det plass til å ha sex?---

Vi er ikke så veldig store noen av oss, jeg er 1.64 og han er 1.85, og det er vel sånn noenlunde normalstørrelse på oss begge.

Jeg ser liksom fram til ei hyggestund på badet, noe vi ALDRI har hatt før pga itsy bitsy teeny weeny dusjkabinett, og da er det jo litt dumt om vi ikke får det til nå heller.

Synspunkter og erfaringer, please!

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg synes det er forferdelig trangt hvis vi skal sitte to stk i ett badekar. Har vel prøvd å sitte begge to i det ett par ganger, men det har ikke vært noe særlig behagelig. Blir ikke plass til føttene eller noen ting... :P

Skrevet

Vi har heller ikke badekar hjemme men benytter enhver anledning til å bade når vi er på ferie og det er badekar på badet på hotellet. Vi er litt høyere enn dere og vi synes det går kjempefint. Er ikke akkurat plass til å svømme rundt men akkurat nok plass til at vi fint kan sitte behagelig mot hverandre. Litt av sjarmen er jo at man liksom må lirke seg litt til. Hvis dere har plass til et hjørnebadekar er det likevel hevet over enhver tvil at det vil bli bedre plass å bade sammen i enn et vanlig badekar. Dere har vel ikke tenkt il å bade hver eneste dag så at det går med litt mere varmtvann i det hadde jeg ikke bekymret meg for.

Skrevet

Vi har et helt vanlig badekar her og vi får plass begge to. Vi sitter i hver vår ende. Innimellom så har til og med ungene blitt med og det funker det også selv om det da ikke blir særlig behagelig. Men man får faktisk til det meste. Sexbiten tør jeg ikke svare på siden jeg ikke er så glad i å ha sex i vann. Men innbiller meg at det lar seg gjøre med litt fantasifulle stillinger.

Skrevet

Hm... Litt motstridende meninger her.. :-)

Er jo veldig dumt å måtte selge det vi allerede har kjøpt da, og så skal jo badet tross alt ikke bygges utelukkende som noe sex-hule... ;-)

Jeg må gruble litt, men det ser ut til at det blir vanlig badekar.

At vi hopper sammen i badekaret blir vel ikke noe rutine uansett, når det kommer baby i hus, pluss at med hjørnebadekar må vi plutselig begynne å tenke ut litt andre løsninger for div oppbevaringsmøbler.

Men så er jo hjørnebadekar mye lekrere... gruble-gruble

Kanskje jeg heller skal investere i en vibrator for å piffe opp sex-livet, og så får det stakkars badekaret vi allerede har kjøpt, endelig komme inn i varmen? ;-P

Skrevet

vi kjøpte boble/massasjebadekar. det er 173 langt og 120 bredt. nakkestøtte til begge:)

masse finesser og ta ikke så mye plass i bredden som et hjørnekar:)

lykke til med valget.

(vi sitter litt trangt i vanli badekar) lite tips sett blandebateriett på langsiden av badekaret om det lar seg gjøre, så slipper dere å få det i ryggen.

Annonse

Skrevet

Det er utrolig hvor mange det er plass til om man bare er glade nok i hverandre ;-)

Vi hadde et lite badekar tidligere (tror det var ca 1,30 m langt utvendig), og klarte å stappe både meg og mannen min oppi der. Da fikk vi ikke rørt så mye på oss da. Så vi kjøpte nytt badekar på loppemarked (30 kr, nærmest den beste investeringa jeg har gjort til huset så langt), det er standard størrelse. Men nå har det seg sånn at vi ikke er så veldig nyforelska lenger, og mannen min er egentlig ikke så veldig glad i badekar, så jeg vet faktisk ikke om han har vært med meg i det enda. Men det er helt sikkert plass til ham, såpass glade i hverandre er vi jo fortsatt, men tv-serie-romantisk blir det nok ikke, selv om man kommer langt med masse telys rundt omkring på badet, og kanskje et vinglass eller to (etter at mini har kommet ut av magen min ja).

Sexen foretrekker jeg nok å flytte til mer komfortable steder, men igjen: det er utrolig hva man får til om man bare er glade i hverandre...

Skrevet

Åh, nå gleder jeg meg veldig til å komme igang med oppussingen!

Sånne fancy massasjekar hadde jo vært helt himmelsk, men som jeg sa i hovedinnlegget, pusser vi opp på budsjett. Dette er ei leilighet vi bare skal bo i i noen år til, og standarden på badet skal bare flyttes fra "grusomt" til "bra", og ikke til de luxe.

Da blir det standard. :-)

Skrevet

Har en mann på 187, og han må ha beina ut av badekarret for å få plass....

-Joda det går fint med to oppi, men for min del stikker litt for mye av meg/oss ut til at jeg synes det er sånn kjempe godt. Varmen er jo kluet med å bade, og når "halve meg" stikker over vann blir jeg kald! Gjorde det kanskje 1-2ganger i året....

-Sex i badekaret, vel din mann er nesten like lang som min... det er ikke veldig komfi, men den det går hvis man absolutt vil.

Vi endte opp med å selge hele badekarret vi, og kjøpte steamdusj i steden, -har IKKE angret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...