lillelilly Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Har akkurat fått negativt svar på min 9. innsetting Begynner å bli lei, men vil liksom ikke gi opp helt enda...... Har tre egg igjen på frys som jeg antageligvis kommer til å bruke til høsten, men begynner å vurdere andre muligheter, blant annet DK og assistant hatching. Noen leger mener det er salgsgimmick, men det er da endel som lykkes i DK etter flere forsøk i Norge ?! Har hatt 3 positive tester, så jeg vet jo at jeg kan bli gravid, 2 av disse var kjemiske, så det virker jo som om det er noe som skjer når egget skal feste seg. Alt er bra frem til eggene blir satt inn, har flott kvalitet og har prøvd det meste av medisiner. Siste gang nå har jeg brukt både blodfortynnende piller + sprøyter, kortison og HCG støtte, men til ingen nytte Legene mener at kroppen noen ganger ikke er mottagelig, men det er sinnsykt frustrerende å teste positivt på innsetting nr. 3, 4 og 5 og så var det full stopp Må da være måte på å ha uflaks!!! Hva anbefaler dere, Aleris eller Nordica?
apriljente-66 Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Hei lillelilly Jeg kjenner meg veldig igjen i historien din, den er ganske lik min. Hvis du ser på profilen min ser du også at jeg har laang historie. Har hatt mange forsøk på Aleris (derav gravid på første, men der traff jeg 1-2%en for at fosteret skulle ha downs, så vi valgte abort).Dette er to år siden og jeg har ike blitt gravid på nytt. Fant ut at vi måtte prøve noe nytt og oppsøkt Nordica med ass.hatching og har hatt 2 forsøk men fortsatt ikke gravid. Har ett igjen av en pakke på 3. Denne siste gangen har jeg også gjort om kostholdet og tatt paracet som blodfortynnende, men uten resultat. Nordica kan vise til økt positiv statistikk mht. hatching, og det var greit å ha en samtale der før vi startet forsøkene. På Aleris var de ikke så positive til ass. hatch, men det kan være pga at de ikke kan gi samme behandling selv! Så synd at du heller ikke har lykkes igjen. Jeg er fortsatt kampvillig og tåler hormoner bra. Hvor gammel er du?Jeg er 42, og har hatt bra egg ant. grunnet akupunkturbehandlinger. Tålmodihet er en dyd har jeg funnet ut. Optimist klem
lillelilly Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. mai 2008 Hei og takk for svar Jeg er 33, så de mener på sykehuset at jeg er "ung" i denne sammenheng..... Vi startet med IVF for snart 2 1/2 år siden etter å ha prøvd i ca. 4 år på egenhånd. Syns det er frustrerende at det ikke har blitt noe barn enda og jeg er så lei av og vente! Jeg tåler også hormonene bra, takk og lov for det Eggene mine er bra, men jeg er ingen stor verper , blir ikke så mange egg, men så lenge kvaliteten er bra vil sykehuset heller ha færre, men bra egg. Føler liksom at jeg ikke helt vet hva jeg vil for øyeblikket.... - vente til høsten (sykehuset har sommerstengt) å bruke de siste eggene her i Norge. Vet liksom ikke hvor stor tro jeg har på de siste som er der, når de 4 siste innsettingene har vært negative. - ta kontakt med Nordica og håpe at assistant hatching er løsningen. - sette oss på liste for adopsjon. Jeg har alltid ville adoptere nr. 2 uansett, så kanskje det er det som skal til??? Å gjøre det i motsatt rekkefølge?! Ventetiden gjør så jeg ønsker å prøve først selv, man kan jo måtte vente i over 2 år Vanskelige valg det her og dessuten er man jo to om saken og må være enige! Ja, tålmodighet er en dyd Vanskelig med all ventingen når andre rundt en lykkes raskt. Vi er 4 venninner som har holdt på med IVF samtidig på samme sykehus, utrolig nok..... To har lykkes på forsøk nr. 2., mens den tredje på forsøk nr. 1. En femte venninne har nettopp startet, men mistet på første forsøk, så er det meg da........klar for innsetting nr 10 Slår snart Jenny Jensen Hvordan kan jeg forresten se på profilen til andre? Litt amatør her Vi får satse på at det er tålmodighet som skal til og at det blir vår tur også til slutt! Klem
lillelilly Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Fant ut hvordan jeg kunne se profilen Litt av en merittliste du har du også Vi får nok bare være tålmodige........ganske vanskelig når man ikke har noen forklaring på hvorfor det ikke går......
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Hei lillelilly... uff dette er vondt.. vet så godt hvordan denne følelsen er.. Du spør om ass. hatching, jeg har jo hatt det på 1 av mine forsøk i danmark og ja jeg ble gravid, men mistet.. ble jo også gravid på det siste uten, de mente eggene ikke trengte det, men mistet.. Jeg har jo som du sikkert har fått med deg blitt gravid på egenhånd, etter 11 år og 4 ivf forsøk.. så vær så snill ikke gi opp!!!! Dette er et mirakel barn, og helt uvirkelig!! Så vi krysser alt vi har og håper vi også får oppleve dette mirakel barnet og få slippe og være barnløs mer!!! Jeg er jo 38 år, og alle mine venner er jo ferdig med barn for mange år siden.. de var slike som ble gravide bare de så ei gutte truse ( Jeg ønsker deg alt godt videre og jeg skal krysse alt jeg har for at også du får oppleve dette.. men ikke gi deg!! Det er jeg et levende bevis på!! hihi.... kleeeem
Snooopi Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 Jeg har hatt 5 forsøk uten hatching, testet positivt på 3 av dem. De endte alle med MA. Har hatt 2 forsøk på Nordica med hatching, satt inn 2 og 3 egg, begge forsøk negativt. Denne gangen skal jeg IKKE ha hatching, da jeg jo vet at jeg kan klekke eggene selv....
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Nordica med hatching har vært lykken for oss ) Har hatt to forsøk hos dem med tilbakesetting av egg og blitt gravid på begge. Se profilen min. Fikk i tillegg HcG-støtte av Nordica, noe som Riksen gav blaffen i selv om jeg ikke tåler Crinone Gel eller Progestan-kapsler. Det er absolutt hvert forsøket!
lillelilly Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 20. mai 2008 Takk for at dere deler erfaringer Godt å kunne høre både positive og negative sider så man muligens lettere kan ta et valg! Tullemor1, gratulerer så mye!!! Godt med noen solskinnshistorier Skal krysse fingrene for at alt går bra denne gangen! Det må det bare gjøre, er jo helt utrolig at dere endelig skulle klare det på egenghånd Da er det virkelig meningen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå