Stella79 Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 Jeg sliter med halsbrann, det er spesielt ille på natterstid. Har funnet ut at det beste er rett og slett å unngå de matvarene som fører til at det blir verre. Men har ikke helt klart hvilke matvarer dette gjelder, så jeg vil gjerne vite hva dere andre opplever å få halsbrann av? Her er det jeg vet jeg blir verre av: kaffe, te, chili, ingefær, løk
Christoffer i magen Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Krydret mat, brus, iste, løk pluss masse masse mere. Husker ikke i forbifarten for har halsbran mange ggr daglig og får inntrykket av det iblandt at det ikke spiller så stor rolle hva jeg spiser eller ikke.
Lilletrille-84 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Sliter virkelig med det samme..Jeg er avhengig av samarin,drikker det som det skulle vært reint vann,så det gleder jeg meg virkelig til å slippe. Vet at også brunost og pepsimax ikke gjør saken bedre.det er noe jeg har måtte kuttet helt ut...
venter x3 Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 Spesielt appelsinjuice, og epler... Må holde meg vekk fra det...
Madde/sommergutt:) Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Nå har jeg hatt halsbrann bare en dag, så er ingen ekspert på området.. men mener å ha lest at det skal hjelpe å småspise jevnt gjennom dagen.. Har selv dilla på kavring, så det er noe jeg spiser støtt og stadig, så for min del så var jeg som sagt bare plaget en dag med halsbrann.. vet ikke om det er derfor.. drikker også veldig sjelden brus, og prøver å holde meg unna for sterkt krydret mat..
Gjest Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 jeg fant ut i natt at tomatsuppe var enda en ting jeg måtte stryke fra listen...
*lillebolla* Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Ikke at dette akkurat er et veldig stort problem, men jeg får umiddelbart halsbrann av vin! Har ikke akkurat drukket så mye vin at det er noen krise, men dersom mannen min har drukket en veeeldig god vin, så har jeg av og til tatt en liiiiten slurk. Det kan jeg bare drite i nå, for det brenner med en gang jeg svelger! (Ganske greit, egentlig!) :-) Ellers skjønner jeg ikke alltid hvorfor jeg får halsbrann, men har også hørt at man må unngå å spise mye, men heller oftere. Det syns jeg er veldig vanskelig, men prøver... Ellers kan jeg bare skrive under på at halsbrann er noe dritt, og det blir bare verre og verre jo større babyen blir... Er nå i uke 33, og blir helt gaaal når det begynner å "rive" i halsen!
LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Stekt mat, fet mat, sterk mat, salt mat, juice, saft, brus. For meg kommer også halsbrannen om kvelden når jeg skal sove derfor inntar jeg kun "tørr" mat etter kl: 18.00 Med "tørr" mat mener jeg knekkebrød, grovt brød med mild ost eller kjeks og lignende. Drikke etter kl 18.00 er kun vann, muligens et glass melk. Dette har vært hjelp for meg!
Tante Bassa Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Får halsbrann av alt jeg spiser! Så fort jeg legger meg ned er det bare å stå opp igjen å spy..... Er sååå dritlei. 3 laaange uker igjen til termin.
power puff Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Annanas får jeg halsbrann av. Men det hjelper faktisk og spise Lovehearts (sånn godis med tekst på!) Grei medisin det!!
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 Får halsbrann av sukker/raske karbohydrater. Som loff, syltetøy, brunost, osv.
pusi og lille pusi:) Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 salt potetgull får æ veldi halsbrann av!
Mops7 Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Må si som ei over her.. salt mat, feit mat, krydret mat.. Egentlig rett og slett all god mat, eller mat som smaker noe. Får også halsbrann av å spise for mye, og da snakker vi om f.eks å drikke en halv liter vann.. Må soise jevnt og trutt småmåltider hele dagen, og er likevel dårlig på natta. Sukk, glad jeg ikke har bekkenløsning i tillegg, så skal ikke klage stort. Ikke så lenge igjen nå...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 All fast food!! Og tran kapsler. For mye juice kommer halsbrannen snikende :/
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 20. mai 2008 #16 Skrevet 20. mai 2008 Tomatsauser, taco, brunost, pizza..
Gravid med nr. 3 Skrevet 20. mai 2008 #17 Skrevet 20. mai 2008 samme som i innlegget over + sjokolade og kaffe
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 jeg får halsbrann av alt! så jeg kan likesågodt drikke kaffe og spise det jeg vil, for det blir ikke værre uansett... får til og med halsbrann av vann... banan, alt av middag.... ja... så hvis noen har gode råd blir jeg gal! for jeg har enda maaange uker igjen...
Mamma`n til Trym Skrevet 21. mai 2008 #19 Skrevet 21. mai 2008 MELIS!!! Jeg har ikke helt kommet over sjokket
Bilingüe Skrevet 21. mai 2008 #20 Skrevet 21. mai 2008 Spesielt ille: brød, brunost, appelsinjuice, kanskje sjokolade? Men nå om dagen får jeg halsbrann av mat generelt, hehe, når det fylles opp i magen.
Mary Skrevet 21. mai 2008 #21 Skrevet 21. mai 2008 Jeg sliter også med mye halsbrann, men nekter å gi opp de matvarene jeg liker best, som f.eks pepsimax ! Jeg tar bare en halsbrannpille (Novaluzid) så snart jeg kjenner noe, og vips - så er halsbrannen borte! Jeg synes det er de som hjelper best av de preparatene vi har lov å bruke, som gravide. Har også spist endel lovehearts, og de hjelper faktisk også! Og smaker mye mye bedre
lindamalmsten Skrevet 21. mai 2008 #22 Skrevet 21. mai 2008 Tomat får jeg halsbrann av, tomatsaus f.eks. Merker også at jeg sliter som rakkern etter salt lakris.
lindamalmsten Skrevet 21. mai 2008 #23 Skrevet 21. mai 2008 Ett godt tips til å bli kvitt halsbrann som funka under på meg. Har forhørt med lege og jordmor og det er ikke farlig for barn i det hele tatt. Kjøp en pakke gaviscon piller på apoteket, de funker med en gang. Litt ekkelt å tygge syns jeg da, men hjelper som rakkern. Jeg våknet om natta før og gikk med halsbrann hele dagen, helt jævlig. Men pillene hjalp. Halsbrannen kommer fordi lukke mekanismene i magen er slappere når man er gravid, så da kommer det opp igjen. Jeg spiser masse små måltider og det hjalp ikke på meg. Noe annet som også hjelper er å drikke et glass melk med oboy. (jeg tar oboy oppi, for jeg liker ikke melk, men melk hjelper).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå