Gå til innhold

er ikke 100% student...så fortvillende..what to do???? gode råd trenger dem sårt :(

påhanigjen79

Anbefalte innlegg

e bare 75% student, vernepleier desintralisert...de siste dagan har æ sotte å leita på nett for å finne noe som gjøre sånn at æ blir 100%...men det e jo lettere sakt enn gjort! hos NKI og NKS nettstudier..koster jo jo i snitt 10 000-15000kr for et studie..det e jo ikke penga man akkurat har for hånd!

å ikke kan man øke mitt studie te 100% da må æ jo flytte å alt..nei det går bare ikke!

det eneste som æ kunne ha tenkte mæ evt å tatt må ha vært datakortet...men det blir selvsagt ikke godkjent hos lånekassen...så da godkjenner vel ikke Nav heller det :(

har fått utsatt min praksis som æ ska egentlig ha i okt te januar istedenfor, da er babyen 6mnd gammel..plan var jo at far skulle være hjemme lamme barnet...men har jo i etter tid fått vite at man må være 100% student for at han skal få rett på de her 29 ukene...så da tenkte vi man han har jo ivertfall de 6 ukene av fedrekvoten...å evt at han tok 3 uker ferie å....men nei det har han heller ikke rett på siden æ går på attføring...

herregud e det rart at man blir fortvilt...nei!! hadde man hatt enn 15000kr liggende å slenge så hadde ting vært lettere ja..men ikke i disse tider nei!!!

så mitt store problem e jo ka ska æ gjøre når æ kommer i januar mnd? kem skal passe på barnet? ikke har man råd å ta permisjon et år heller..man har jo lån som skal betales..å bare leve på lånekassen som er 4600kr i mnd + barnetrygd..sir seg selv at det går ikke..ikke tjener mannen min 600 000kr i året heller!!

hoff hoff, så e det noen med gode råd kom med dem...trenger dem sårt :(

Fortsetter under...

Hei.

Jeg kjenner igjen problematikken din ja, har selv studert og hatt samme dilemma. jeg meldte meg opp på nettbasert studie tilknyttet høgskolen jeg gikk på, da ble jeg i teorien 100 % student. Leverte aldri en eneste oppgave av det nettbaserte, de kontrollerer ikke om det blir fullført. Husk å søke stipend i lånekassen på 100%, det glemte jeg. De betaler ikke tilbake disse pengene!! Jeg betalte semesteravgift på tilleggsfaget, ellers ingen utgifter. Lykke til!!!

men tenker det at noen plasser står det at det skal være eks 3 innleveringer i løpet av tiden som må være godkjent av veileder før eksamen...må man gå opp te eksamen sånn at æ ikke må betale penger tebake eller?

Jeg trengte ikke å gå opp til eksamen. Fikk jenta i Januar, begynte skole igjen i August, pappa'n ble hjemme ut permisjonstiden. Faget var halvt-års studie men leverte ikke en eneste innlevering. Ringte og sa fra at jeg ikke kom på samlingene, og fikk utsatt frister til jeg til slutt ga beskjed om at jeg ikke kom til å fullføre faget. Det er bare mens barnefar har permisjon at du behøver å være 100% student. Så lenge du betaler semesteravgiften er du dette i teorien. Vet ikke hvordan det fungerer med betaling for private studier...

Uansett, lykke til!!

Annonse

Dersom du kan søke lån hos lånekassen når du går på attføring, burde ikke det økonomiske med å ta flere studiepoeng være et problem. Dersom du må feks betale 10-15 000 for kurset vil du kunne få lån til studieavgift med lånekassen.

hei hei..

tenkt eat æ bare sku si at æ prata me høgskolen i dag, de sa at man blei beregnet som 100% student i praksis perioden...herregud kor digg :)

da e det bare å kontakte nav å høre ka dem har å si da...plan e no at han ska ta gradert permisjon...med tanke på lånekassen og engangss.

gu kor digg, en ting mindre å bekymre seg over :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...