Gå til innhold

Ja, da spørs det om det blir oktoberbarn på meg??

Anbefalte innlegg

Det kan nemlig bli novemberbaby i stedet. Jeg var på UL i dag, og alt så fint ut, heldigvis. :) Terminen ble flyttet til 24. oktober. Jeg var ikke så fornøyd med det... Menstermin er 14. oktober, tidlig UL sa 19. oktober, noe jeg selv tror stemmer ganske bra.

Jeg testet positivt 14. februar, og da må jeg etter den nye terminen ha testet en av de aller første dagene det var mulig... med befruktning 30. januar. Noe jeg ikke tror stemmer. Jeg tok nemlig en hCG-måling fem dager etter positiv test, og den viste over 6000!! Veldig lite sannsynlig at det skal ha vært tvillinger der inne, men at en har dødd tidlig - tidlig UL viste ingen tegn til det. Mao får jeg ikke dette til å stemme overhode. Vi får se - det er lenge til enda. Jordmor satte meg på overtid fra 7. november, men den tror jeg ikke at jeg blir med på. Jeg går ikke mange dagene over i november før jeg begynner å murre, tror jeg... Mor har alltid gått over ved sine svangerskap, så regner med at jeg også gjør det. Vi får se! Kanskje popper han/hun ut før denne terminen også, særlig hvis den er for sen. :)

Dessuten var UL-apparatet "det dårligste på hele sykehuset" i følge jordmor. Ikke så betryggende å høre... Hadde vært ganske så umulig å se kjønn, tror jeg, selv om vi hadde ønsket det. Så nå vurderer jeg faktisk å ta en privat UL i sommer, for å se litt mer på bebisen og kanskje få en litt mer detaljert gjennomgang av diverse organer av en lege med et bedre apparat. Får se hva sambo sier, også. Vi er begge vant til ultralyd selv, og ingen av oss var vel direkte imponert over bildekvaliteten. Det som var irriterende, var at de akkurat har fått nytt apparat, men denne jordmora hadde ikke fått opplæring på det apparatet enda, hun skulle få det senere samme dag... Typisk!

MEN lille mini var svært så aktiv, og veivet med både armer og bein hele tiden + sugde på tommelen, veldig artig å se. :)

Fortsetter under...

Jeg har også termin 24. oktober men det er mens-terminen så jeg er ganske sikker på at jeg og kommer til å få en novemberbaby.. skal på ul 29. mai så da får vi se hva terminen blir.. vil ikke ha i november siden både jeg og sambo er født i november.. hadde vært greit å fått babyen i oktober da liksom... ikke ha alle i samme mnd=P

Ja, stort sett kommer jo ungene når de kommer... Men jeg har også hørt endel (tildels) skrekkhistorier fra omgangskretsen hvor ungene IKKE har kommet når de skulle ha kommet... Og det vil jeg for all del unngå. Men satser på at det ordner seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...