Gå til innhold

Overvektig, men god fødselsopplevelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir svett av å lese om alle komplikasjoner som kan komme for oss overvektige under fødsel. Eksempler er behov for riestimulerende, økt keisersnittfare, hjelp til selve forløsningen ved tang/sugekopp, revning pga stort barn etc. Min fødsel nærmer seg nå, og jeg trenger å høre noen oppmuntringshistorier der ting har gått bra! Jeg har født ett barn før, en helt normal og ukomplisert fødsel, så jeg satser på samme type forløp nå igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kom over 100 kg sist svangerskap- og det gikk som en lek=) Hadde en utrolig fin fødsel som varte i ca 8 timer, fikk ikke noe medikamenter...de lo da jeg spurte om å få litt paracet når jeg hadde 9 cm åpning...sovnet mellom veene! Så selv om man er litt stor- går det ofte VELDIG bra!!!

Ønmsker deg masse lykke til;o)

Skrevet

Har aldri vært noen sylfide, men føder som en katt, i tillegg uten smertestillende.

1.mann ble født på 6 timer

2.mann ble født på 3 timer

3.mann ble født på 2 timer

4.mann ble født på 1 time

Så skulle jeg væer så heldig å få flere er vi forberedt på at det kan skje hjemme, ettersom jeg aldri føler at det er noe særlig vondt, før helt på slutten (pressriene). Og da er det kun snakk om maks. 3 pressrier før babyen er født.

Skrevet

Forrige mann ble født 3,5 fra første ri helt uten smertestillende ( vi rakk akkuratt frem til sykehuset før knerten bestemte seg for å komme ut ).

Skrevet

Jeg hadde en fin fødsel sist selv om jeg ble satt i gang pga sf, fikk epurial, pga smertene i ryggen, men ikke mer enn at det gjorde vondt å trykke han ut.

Jeg har også lest mye om komplasjonene som overvektige kan få, men når jeg ser rundt med i venne og bekjentskaps krestesen så er det flerer tynne, spreke som har hatt kompliserte fødseler enn de som er overvektige.

Og føde ett barn er en risikabelt ting, men man får tenke på alle de som har født barn uten komplikasjoner og ikke på de som har hatt komplikasjoner.

Skrevet

Jeg var 112 kg på slutten av svangerskapet og hadde en flott fødsel uten smertestillende som tok 6 timer (jeg var førstegangs). Så ingenting å grue seg til bare fordi man er litt for stor (per legenes definisjon).

Skrevet

hei... Jeg krøp opp mot 138kg sist svangerskap... Greit,så brukte jeg 47 timer på fødselen,litt irriterendes, men den gikk jo finfint alt i alt... Ikke noe sugekopp eller sånt tull, jeg fikk tilogmed føde på Storken. Jeg ville ikke ha noe smertstillende,men ble insistert på at jeg måtte velge enten epidural eller petedin.... Jeg ville egentlig ikke ha noen av delene,men valgte petedin...Den funket en liten stund, så tilbake til full følelse. Alt i orden, fin fødsel, fineste jenten i verden ble født helt naturlig og var stor men ikke gedigen :) Og skulle jeg bli så heldig at det klaffer igjen,så vil jeg gjøre det igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...