Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til uttak 31.mars og fikk satt inn et egg den 2.april. Ble gravid og alt har gått bra helt til i helga. Våknet om natta av at jeg blødde noe helt sinnsykt. Det var blod over alt. Fikk selvsagt panikk og mannen min kjørte med rett på legevakta. De kunne ikke gjøre noe der og jeg fikk time dagen etter til UL. Var helt sikker på at nu var det over, men alt så fint ut med den lille. Jeg ville jo veldig gjerne ha ei forklaring på hva som hadde skjedd og hvor alt det blodet kom fra, men det sykehuset jeg var på hadde ikke peil. Så da jeg kom hjem igjen i går så ringte jeg IVF klinikken her i byen og de mente at det kunne være pga en sprukket blodåre og som et resultat av flyturen jeg hadde vært på. Jeg harnu fått flyforbud resten av svangerskapet. Jeg var ikke informert om risiko med å fly i forbindelse med IVF og vil ikke skremme noen her inne, bare informere. Ikke fly mer enn dere absolutt må.

Lykke til videre alle sammen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er IKKE spesielt for IVF!

På grunn av hormonelle forandringer får gravide generelt skjøre slimhinner, og mange er "lettblødende", både nedentil og fra nesen.

Senere i svangerskapet er det en viss risiko for blodpropp når du flyr.

Men, tidlig i svangerskapet er egg/embryoet upåvirket av tyngdekraften, og det er ingen grunn til å advare mot å fly hjem fra utlandet for dem som har hatt forsøk der!

Skrevet

Skikkelig skremmende det som skjedde med deg, lilletrollet... Godt å vite at alt er fint med den lille tross alt:) Og det er greit å ha en teori om hva som forårsaket en slik voldsom blødning.

Ble litt usikker nå, for jeg har planer om å bestille flytur Norge-USA til sommeren, i forbindelse med et bryllup. Da vil jeg være over 4 mnd gravid. Jeg har faktisk lest at det er OK å reise i 2. trimester, men nå må jeg nesten sjekke igjen med gynekologen min.... Er jo konstant redd for at noe skal gå galt.

Skrevet

Hei.

Jeg tillater meg å komme med en liten anmodning om at vi ikke bør skrive om ting vi ikke har greie på her inne.

Det kan skremme andre til å tro at det er farlig å fly mht. feks. IVF behandling, noe som medisinsk ikke er bevist.

jeg er lege, så jeg vet hva som er farlig og ikke,

så jenter - vær forsiktige med å være hobbydoktor på disse sidene.

Spør om dere ikke vet, så er man sikre på at man ikke har villedet noen.

Lykke til videre, jeg koser meg med graviditeten min.

Håper dere all lykkes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...