Gå til innhold

negativt om lavkarbo (og ketolyse) kurer:


Lissi♥♥♥♥

Anbefalte innlegg

Fant noe på nettet, følg linken: (fra 2004)

 

http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/lcd.html

 

"Many promoters of dietary schemes would have us believe that a special substance or combination of foods will automatically result in weight reduction. That's simply not true. To lose weight, you must eat less, or exercise more, or do both.

There are about 3,500 calories in a pound of body weight. To lose one pound a week, you must consume about 500 fewer calories per day than you metabolize. Most fad diets, if followed closely, will result in weight loss—as a result of caloric restriction. But they are invariably too monotonous and are sometimes too dangerous for long-term use. Moreover, dieters who fail to adopt better exercise and eating habits will regain the lost weight—and possibly more.

The most drastic way to reduce caloric intake is to stop eating completely. After a few days, body fats and proteins are metabolized to produce energy. The fats are broken down into fatty acids that can be used as fuel. In the absence of adequate carbohydrate, the fatty acids may be incompletely metabolized, yielding ketone bodies and thus ketosis. Prolonged fasting is unsafe, because it causes the body to begin to digest proteins from its muscles, heart, and other internal organs.

Low-carbohydrate diets also produce ketosis. As it begins, large amounts of water will be shed, leading the dieter to think that significant weight reduction is taking place. However, most of the loss is water rather than fat; the lost water is regained quickly when eating is resumed. Appetite, often reduced during ketosis, also returns when a balanced diet is resumed.

Most low-carbohydrate diets do not attempt to limit the intake of proteins, fats, or total calories. (In other words, their fat content tends to be very high.) Promoters claim that unbalancing the diet will lead to increased metabolism of unwanted fat even if the calories are not restricted. This is not true, but calorie reduction is likely to occur because the diet's monotony tends to discourage overeating."

 

Les mer i selve linken...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Palmesus!

 

Nei, men jeg har vurdert om jeg skal hive meg på ketolysekur eller liknende for å bli kvitt mitt 40-års tillegg på ca 8 kg. Problemet er at jeg elsker karbohydrater og helst vil ha et balansert, variert og naturlig kosthold. Så da er det greit å finne info hvor slike dietter egentlig ikke anbefales -he -he - nok en unnskyldning for ikke bare å hive seg uti det.

 

Har tatt blodprøve for å se om jeg har insulinresistens, fordi min mor og bror har det, og fordi jeg er utsatt med min PCOS. Venter spent på prøveresultatet, det kan jo være at jeg ikke tåler karbo så godt - vi får se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Hepp!

 

Jeg lurte igrunn fordi jeg ikke var sikker på grunnen til at du fant dette frem :o)

Et 40-årstilegg på 8 kg vet jeg ikke om fortjener en ketolysekur, hehe. Tror et større utgangspunkt er litt bedre.

 

Kjenner til problemet, elsker karbohydrater selv, men utrolig hvor fort man blir vant til det.

Forøvrig kjenner jeg meg ikke igjen i denne forklaringen, men det kan være fordi jeg ikke har fulgt den slavisk mer enn 2 uker av gangen.

Hva som skjer inni kroppen, vet jeg jo ikke...

 

Kanskje ikke, nei. Lykke til med prøvene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk palmesus!

 

Det er bare så trøttende å være litt overvektig og prøve å bli kvitt magefett, lår og hoftefett, og være forvist til beinhard jogging 3-4 ganger i uke. Og så hjelper ikke det heller! Ikke får man tabletter som hjelper av legen heller. Før jeg fikk barn kunne jeg trene uhemma og spise når jeg gadd. Som trebarnsmor med småspiste barn er det mye fokus på mat-mat-mat. Men det er bare mammaen og pappaen som legger på seg, og som ikke har tid til å være så aktive lenger.

 

Siste utvei er å slanke seg vha diett, som jeg haater. I tillegg sier jo dr ketolyse Andersen at 90% som slanker seg vha diett faller tilbake til gamle synder og blir overvektige igjen..ikke lett dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Det er veldig trøttende og være veldig overvektig også, og ikke klare og ha viljestyrke til og gå ned et gram! Men på ketolyse har jeg klart det, og mer skal bort!! :)

 

Småspist unge her også, og selv om jeg er i permisjon, så føler jeg at jeg ikke har tid til noenting lenger... vanskelig det der.

Men rockering og trimsykkel står i stua, så det er greit og bruke det litt sånn innimellom. (Jeg har ikke brukt det mye tross mye vektnedgang)

 

Jeg vil ikke si at det her er en vanskelig diett, ikke mye og passe på når man blir vant til det, og ikke er jeg sulten heller..

Ketolyse har jo et eget opplegg for hvordan man skal endre kosten etter at målet er nådd, og jeg har troa på den, altså!

 

Man kan ikke, uansett form for slanking, gjennoppta et enormt matinntak, sjokoladeinntak, og alt annet som ikke er godt for oss, og tro at vi skal beholde formen, det går jo ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...