Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #1 Del Skrevet 20. mai 2008 Hei! Jeg er nå gravid for andre gang. Første gang endte det med keisersnitt etter 18 timer "vanlig fødsel". Etter 8 cm åpning skjedde det ikke noe mer. Så da ble det keisersnitt, og det gikk veldig greit. Helsepersonell sa at jeg antakelig kunne føde helt greit vaginalt neste gang, men at man fikk vurdere ks om jeg skulle gå på overtid. Sist ble jeg igangsatt 14 dager på overtid. Jeg ser at igangsetting kan være et alternativ til KS for å hindre at barnet blir stort. Det jeg lurer på er hvorvidt igangsetting er en smart løsning. Forrige gang gjorde det ufattelig vondt, og de fortalte at riene er mindre effektive enn når det starter naturlig. Vil ikke det si at man kan få en bedre fødsel når tiden er moden for det, selv om det betyr at barnet er litt større? Dette er bare en teori jeg selv har. Hva mener dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137786684-igangsetting-eller-ks/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå