Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 #1 Skrevet 20. mai 2008 jeg har helse og sosial grunnkurs.. Så jeg kan ta helsefagarbeider på Opk skolen med et års hard jobbing.. Men får da antagligvis ikke jobbet mer en 50% om ikke mindre pga det krever mye egeninsats hjemme... Har jeg krav på studielån selvom jeg er 26 år?? Og er det slik at man begynner og betale på lånet først når man er ferdig utdannet?? Og ferdig utdannet går det under ferdig på skolen eller ferdig med praksis?? Ferdig med praksis er jo faktisk endel timer det også.. Nå jobber jeg jo på sykehjem nå så har endel timer allerede.. Men 3 år eller til i praksis periode må jeg nok beregne.. Noen som vet?? =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2008 #2 Skrevet 20. mai 2008 Jeg ta helseservicearbeider på nett, og har tatt opp studielån. Vil tro det blir mye det samme, selv om jeg ikke aner hva Opk Skolen er. Det er jo en skole? Alder spiller ingen rolle... Resten vet jeg ikke, desverre..
M&K+Påsan <3 Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Kan ikke svare på det første, men går selv samme linjen. Det er 2 år på skole, og 2 år i lære før du er ferdig utdannet.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2008 #4 Skrevet 20. mai 2008 jeg må bare blande meg... "Helsefagarbeider"? Hva er det, sånn egentlig? Hva blir man? Hva gjør man?
M&K+Påsan <3 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Det er hjelpepleier og omsorgsarbeider i et
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. mai 2008 #6 Skrevet 20. mai 2008 ah, oki. Er jo så mye nytt nå *gamle meg* haha.
M&K+Påsan <3 Skrevet 20. mai 2008 #7 Skrevet 20. mai 2008 Dette er første året da, så er ikke så rart om du ikke har fått det med deg
snirkeline Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Har du sjekket om du kan få det dekket på voksenopplæringen? Og hvis du allerede er ansatt i helsevesenet,ville jeg tro du får permisjon til å ta utdannelse
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #9 Skrevet 20. mai 2008 http://www.opkinstituttet.no/ Det blir uansett ikke aktuelt før i August.. De har ikke fått satt opp hele planen for Vk2 helsefagerbeider siden det er ganske nytt.. jeg kunne få starte på hjelpepleier.., men velger da heller og vente så jeg får helsefagarbeider tittelen istedet.. De skulle ha det klart til August.. Om jeg kan få det dekket?? Jeg regner egentlig ikke med at jeg kan det.. Er ikke det mere for de som må bli omskolert ol?? Gjerne via Nav da..
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 20. mai 2008 Det er bare to titler som blir slått i sammen.. Nytt fra i år.. =) Jeg kan starte med hjelpepleier utdanning nå om jeg ønsker.., men venter til over sommeren hvor jeg kan ta helsefagarbeider.. det dekker jo litt bedre når man får omsorgsarbeider oppa hjelpepleier utdanningen.. Hjelpepleier er mest relevant for meg nå siden jeg jobber på sykehjem.. Men ønsker etterhvert kanskje og starte med mennesker som er litt yngre.. Omsorgsboliger, psykiatriske avd. osv.. Og da er omsorgsarbeider greit og ha =)
snirkeline Skrevet 20. mai 2008 #11 Skrevet 20. mai 2008 Du kan få det dekket hvis du er født før 78,og ikke har fullført videregående opplæring.Ikke gjennom Nav,men ser du er yngre;-) Uansett,lykke til;-)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 20. mai 2008 Takk takk.. Nei tror nok ikke jeg har krav på noe.. Men pga grunnkurset jeg har .., og Hudpleieskolen så har jeg allerede oppfylt endel krav innen fag man må ha.. Så slipper unna mye.. Samt praksis.. =) Har jo allerede 2 eksamener innen dermalogi, hygiene og helsefag.. =) Bla. disse fagene hadde jeg på hudpleie.. =)
snirkeline Skrevet 20. mai 2008 #13 Skrevet 20. mai 2008 Da er du jo heldig i alle fall:-) Greit for alt man er ferdig med:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå