Gå til innhold

Styre unna Hakkebakkeskogen 'familiebarnehage' i Oslo/Bærum?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har hatt sønnen min i en av hakkebakkeskogens avdelinger på oslo vest siden desember og er strålende fornøyd. 2 helt fantastisk assistenter passer godt på barna. Har aldri hørt noe klaging fra assistentene på annet enn lønnen, men det er vel aldri særlig høy uansett hvor du jobber som barnehage assistent.

Vi ser frem til ett år til i familiebarnehagen med glade barn og assistenter.

Så hyggelig at du er fornøyd!

Sant nok at assistentlønn i bhg ikke er særlig høy uansett hvor du jobber. Men hvis assistentene klager, så er det nok fordi de tjener ENDA MINDRE enn i en kommunal bhg. Er de i tillegg "helt fantastiske", så vil jeg ikke bli overrasket om de får (har fått) tilbud om andre assistent jobber med kommunalt lønnsnivå.

Altså kandu set frem til ett år til i familiebarnehagen med nye assistenter som må ta til takke med lønn under tariff. Håper det blir de aller beste!

PS: Klart jeg kan være for pesismistisk. Kanskje synes de nåværende assistentene at lønn ikke er viktig (er jo så lav uansett), og blir i Hakkebakkeskogen p.g.a. andre forhold. :-)

En venninne av barnetutenformagen får altså 22.500 pr mnd før skatt som færsk assistent. I følge linken over får de som jobber i Hakkebakkeskogen 16.500. En forskjell på 6.000 i mnd før skatt betyr vel en del for den enkelte assisten, vil jeg tro....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...