Gå til innhold

oth elle ew sky? sjekk her.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

OTH har litt mindre bag, og to cm lengre rygg på sportsvogndelen.

Ew har sportsbøyle med i prisen, og er noe billigere enn oth.

Oth tåler vektbelastning opp til 35 kg, ew til 15 eller 20 kg, så her er jo en vesentlig forskjell.

Synes oth er lunere bak med kalesjen, egentlig litt lunere sånn generelt.

Ew blir mindre sammenlagt, oth blir flat men laaaaang =) (Men vi har liten bil, hadde likevel ikke problem med å få oth i bagasjerommet.)

Liker ryggregulering og utseende bedre på oth.

Uten å tenke på pris hadde jeg nok valgt oth, men om pris er viktig tror jeg kanskje ew er vel så mye vogn for pengene.

Begge to er veldig gode å trille, og er nok egentlig ganske like. Tror du blir fornøyd uansett =)

Tror de er veldig like. Så det er nok designet man liker som avgjør. Jeg har OTH. Kjempefornøyd. Men er litt klar for å prøve en ny. Personlig kunne jeg aldri eid en EW sky. Jeg synst den er mindre pen i.f.t OTH. EW Classic derimot, vurderer jeg.

Takler ikke svære ruvende vogner som er brei over hekken. Som TFK spesielt, men også EW Sky.

Annonse

Tror ikke at den ene er så ekstremt breiere enn de andre. Tror OTH heller ikke er av de smaleste. Men den er lagd slik at den ser litt nett ut. Jeg som skrev at jeg ikke liker vogner som er breie over hekken.

Det er mest kosmetisk grunner. Jeg synst TFK og litt EW sky ser litt sånn "handikapp" vogn ut. Gjerne vedig slemt sagt. Misforstå meg rett. Sammenligner man EW classic og sky er calssic en mye nettere, strømlinjet vogn. Mens sky er breiere og mer klumpete i design og stoffutførelse.

Går du inn på barnevognguiden.no står det mål på alle vogner :)

Er det ikke slik at EW sky kan løftes i kalesjen og ikke med bånd på siden? Slik er det på quinny også. Det er praktisk, hvis du bærer på noe annet og skal løfte bagdelen. Da slipper du å samle sammen båndene. Dette har mye å si for mitt valg hvertfall.

Tror det er oth som er breiest over hekken. Den er iallefall breiere enn tfk. Tfk ser bare ruvende ut, den er egentlig ikke så bred.

Personlig ville jeg aldri valgt en trehjuling uten svingbart forhjul, synes de er verre å trille enn en vogn med fire hjul.

Annonse

Klarte ikke å se så stor forskjell. Var i en butikk nylig. Der stod det en brun sky. Regner med det er en 08 modell. Synst den virket, tross ny kalesje, mye mer ruvende enn OTH og Classic. Skulle ønske de kunne kombinert designet til classic med hjulet til sky. Vil ikke ha en 3 hjuling uten roterende forhjul. Men sky er rett og slett for stygg. Har OTH. Men har hatt den siden de var "nye" og litt klar for noe nytt. *liver er hardt* ;)

Brun farge finnes ikke på 2007 modellen, den var ny i 2008 :) veldig fin, vurderte å kjøpe ny selv :P

Man kan jo feste hjulet foran, men har ikke prøvd det selv. Er avhengig av roterende forhjul!

Utseende er og blir en smaksak, jeg likte ikke at OTH hadde mindre bag enn EW Sky, og synes handlekurven på sky er finere enn den faste som er på classic. I tillegg er bagen på sky større en classic, og jeg synes sky er finere, hehe.

Er jo egentlig ikke så stor forskjell på EW og OTH, har hørt at EW er den europeiske kopien av OTH, og de er ganske så like - så jeg hadde heller sett etter en helt annen vogn enn å bytte fra en av disse til en annen!

babybaggen på EW Sky har fått lavere kalesje fra 2008 modellen ja. Tidligere var den vinkelrett på bagen nå er den litt mer bøyd slik som OTH sin. Personlig synes jeg den rette ser penest ut - men er sikkert lunere med litt mer bøyd.

Lurte på om noen kunne svare meg på om EW SKY er veldig åpen bak på kalesjen på sporsvogndelen?

På bilde ser det heilt åpent ut, når ryggen er oppe - eller er det noko ein kan trekke ned bak tildømes når det er kadt/vind?

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...