Gå til innhold

planlegger dere fødsel??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på om dere har tenkt på åssn fødestilling dere vil ha, smertestillende og lignende??

Jeg hadde egentlig villet stå eller sitte på huk om det ikke hadde vært for at jeg får bekkenløsning..

noen her som har erfaring med bekkenløsning og fødsel..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har født 4 barn. Er nå gravid med nr 5. Jeg har hatt mange ønsker og tanker på forhånd, men har opplevd at jeg bare må se hva som skjer og hva som føles bra der og da. Har opplevd å bli satt igang og at barna(tvillingfødsel) måtte taes med vakum, helt normal fødsel og sist gang keisersnitt(og jeg som da var helt innstilt på naturlig fødsel og stilte med musikk oljer badekar og hele pakka). Så neste gang tar jeg det som det kommer... Lykke til!!!

Skrevet

De to andre svangerskapene har jeg tenkt at jeg ville planlegge eller ha noen tanker om fødselen men jeg har liksom ikke fått det til og kanskje like greit. Første fødselen fikk jeg flere fine erfaringer og revnet masse ;) Nr.2 ble jeg helt tatt på sengen og ble en haste sete fødsel, så da fikk jeg flere nye erfaringer.

Denne gangen planlegger jeg ut i fra hva jeg kan tenke meg. Men er fleksibel og vet utfallet kan bli noe helt annet så jeg setter meg ikke noe bombastiske tanker om hvordan jeg vill det skal bli.

Skrevet

selvfølgelig kan man ikke sette en plan over hvordan man nøyaktig vil det skal være, men litt åssn stilling og lignende at du ikke bare ta rtil takke med det jordmora sier eller fåreslår.. kunne tenkt meg og føde i vann, men er usikker på om man får tilbud om dette der jeg skal føde (på ei fødestue). men tenker også at om det viser seg at man kanskje ikke vil det man først ønsket er det jo lov og ombestemme seg :-)

Skrevet

Jeg har født en gang tidligere og kunne tenke meg å ytre ønske om et par ting denne gangen. Man får jo se hva som kan la seg gjennomføre, men det er ikke så store ting jeg ønsker meg:

- mer veiledning i utdrivingsfasen for å unngå rift (be sydd i 1,5 time etter forrige fødsel). Kanskje be jordmor massere mellomkjøttet (dette ble ikke gjort ved første fødsel). Hjelp til forsøke flere fødestillinger (lå på ryggen sist).

- dempe lyset etter fødsel og gi meg ro med babyen, slik at h*n kan forsøke å ta brystet raskt. Sist ble det mye blod og sting, så pappaen hadde babyen til gynekologen var ferdig med sysakene sine.

- Generelt mer ro på fødestuen etter at alt er overstått.

Skrevet

her blir d fødsel på fødestue. her har de ikke epidural og sånn type smertestillende, men tillbyr akupunktur og lystgass.

men de har ikke planlagte vannfødsler, men man får mulighet til og ligge i badekar under åpningsfasen, så det er jo bra.

Ønsker selv egentlig og stå/ sitte på huk under fødsel, men om jeg ikke får det til så ønsker jeg og stå på kne, lent over sakko sekk eller noe..

men er jo mulig man ombestemmer seg underveis, men det er da fult mulig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...