Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg blir helt oppgitt, er det virkelig sånn at dersom jeg tjener ca 470 000 så taper jeg alt fra 6G og opp mot lønnen min? Dvs litt i underkant av hundre tusen?

Hvordan blir dette om jeg velger å ta 8/0% lønn løsning? Er det fortsatt 6G som blir fordelt over denne tiden?

Dersom dette stemmer så blir jeg skikkelig rasende, her skal kvinner straffes for å ha god lønn og få barn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137781235-tap-av-l%C3%B8nn-som-overstiger-6g/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er de samme reglene ved sykepenger.

Du straffes ikke for å ha god lønn, det er bare det at det settes et tak for hva trygden tyer som i s mange andre situasjoner i livet!

velger du 80% vil det bli 80% av 6g om du skjønner.

Mange arbeidsgivere forskutterer foreldrepenger uten å betale det overstigende

Ja stemmer det. Irriterer meg grønn over alle som sier at menn ikke kan være hjemme så lenge fordi de taper penger på det (og at det bør endres dersom fedrekvoten skal økes). Det er klart at de må jo sette en grense et sted på hvor stor del som skal utbetales i permisjon, men jeg synes også at dette beløpet er litt lavt.

Tar du ut 80% beregnes dette utfra taket på 6G dersom du tjener mer enn dette.

Grunnbeløpet fra folketrygden øker forøvrig i mai hvert år.

Noen arbeidsgivere, bl.a. i det offentlige, dekker mellomlegget. Sjekk med din arbeidsgiver.

Er arbeidsgiveren blant de som ikke dekker mellomlegget, kan du forresten regne med at du også kun får feriepenger for de først 12 ukene av permisjonen...

Ikke ofte, men en sjelden gang lønner det seg å være statsansatt...

Annonse

Ja, Folketrygden betaler bare opp til 6G.

Men min arbeidsgiver betalte mellomlegget, og jeg fikk så jeg fikk fulle feriepenger. Jeg hadde da ca 650 000 totalt i lønn. Jeg trodde det var ganske vanlig, da flere av mine venninner har fått det også.

Stilte opp på diverse viktige møter i permisjonstiden min, da. Men det har vært ganske fint å bli litt oppdatert selv når man har permisjon.

Så fjollete.

Jo man kan vel stille opp for arbeidgiver vel?

Lov og lov hvem spør man sier jeg da.

Det er stor forskjell på å stille opp på et møte og å være i arbeid. Det er fakstik sånn at noe kunskap sitter men inne med og ikke andre.

Jeg har for eksempel mine kunder og disse er det kun jeg som har fulgt opp. Skulle det bli et case mens jeg er i perm så klart jeg må stille opp!

Annonse

ja klart du gjør som du vil, men det kan få konsekvenser dersom nav finner ut at du er i arbeid mens de utbetaler fødselspenger til deg. slik er det rett og slett, er det samme om man er 100% sykemeldt, da skal man ikke møte opp på jobb. En ting er et lite møte i ny og ne, men noe som gir verdi til selskapet skal man ikke drive med mens man er i permisjon. Da snylter jo firmaet staten, de får gratis arbeidskraft som staten betaler for. Det er rett og slett galt - men om du vil holde på sånn så skal det jo mye til før noen oppdager det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...