Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 jeg er for bygda...tror barn har godt av å vokse opp med litt plass rundt seg.men på den andre siden:hvist ulykken først er ute,ser jeg fordelen med å bo i byen,alle resursene innen rekkevidde..hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har alltid bodd i byen, og innbiller meg at bygda er best.. Vi drømmer om å flytte, men litt vanskelig å finne jobb der for en sanger.. (Jeg er student over nettet, så for min del er det det samme..)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Et landlig område i byen vil jeg si er best.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 siden jeg er fra by selv - og er veldig fornøyd må jeg si by. Vel og merke ikke midt i sentrum - men i utkanten med litt natur rundt seg. Her er som du sier alle ressurser tilstede, ikke bare når ulykken er ute, men et hav av muligheter når det gjelder aktiviteter for barn og voksne.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg bor i bygd og stortrives med det :-) Naboen har traktor utafor huset, kan trenger ikke gå lenger enn 100 meter fra huset for å komme til de mest fantastiske turområder, men det er allikvel bare 15 minutter i bil fra oslo sentrum:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har alltid bodd i byen, men har bodd 2 år på landet nå. Jeg tror barna har best av å vokse opp på landet. Men jeg trives best i byen, og ønsker meg tilbake. Innbiller meg også at ungdommen begynner tidligere å drikke og å eksperimentere med sex her enn i byen. Men det kan være forskjellig fra sted til sted. En viktig sak er at jeg er livredd for å gå alene i byen, men ikke på landet...
Mrs. Bouquet Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har prøvd begge varianter. For min del er det perfelte å bo i en bygd ikke så veldig langt fra byen. Men det som er viktigst er at det ikke er langt mellom naboene, og at man ikke bare har en landevei der bilene kjører i 80 km/t om man vil lufte seg utenfor sin egen hage enten med vogn eller sykkel, og at avstanden til butikk, skole osv. er i gåavstand.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 bygd =) der bor vi nå, og jeg synes det er såå mye bedre enn midt i byen.
Gjest -<<- Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Det blir vel en smakssak. For meg og min familie er by best. For andre familier er landet sikkert fint. Personlig ville jeg dog ikke oppdratt unger i en norsk småbygd om jeg så ble betalt en formue for det.
Gjest -<<- Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Fordi jeg har til gode å oppleve trivsel ved å bo i en norsk småbygd, og jeg har testet noen av dem. Inngrodde, trangsynte og slitsomme steder hvor janteloven er viktigere enn morsmelk. Og ja, jeg ser selvsagt at andre vil være uenige i sin oppfatning av norske småbygder, og de må jo gjerne bo der selv.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #13 Skrevet 19. mai 2008 Bygd 15 min i fra landets største by - med hester, åkre og frisk luft, sjø og marka. DET ER FINT DET!!!
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Er egentlig fra by, men har bodd i bygd nå i snart 5 år.Etter at vi fikk barn ønsker jeg å flytte inn til byen. Dette fordi tilbudet til barn er svært dårlig. Svært dårlig skole/barnehage med dårlige og sure lærer som ennu har en god tid før de går av med pensjon.( han pedofile som har tafsa på jentene i 30 år går heldigvis av med pensjon i år) skole/barnehage/fritidstilbud trues med nedlegging og innsparinger ved alle budsjettforhandlinger i kommunen. Få lekekamerater. Bygdefolket er trangsynte og nysgjerrige. Spørr og graver, legger seg opp i alt vi gjør. Lite fritidstilbud. Flytter så fort jeg får jobb inne i byen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Jeg har vokst opp på bygda, men alltid lengtet etter byen. Bodde noen år i Bergen og Oslo, og etter å ha møtt mannen i mitt liv bor jeg vel nå litt midt i mellom. En time fra Oslo, i en liten kommune, men med naboer på alle sider (er mørkeredd, så jeg kunne aldri ha bodd i et hus midt i en skog - huttetu!)....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #16 Skrevet 23. mai 2008 Bygd, kunne aldri klart meg i byen over lengre tid. I allefall ikke med unger!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #17 Skrevet 23. mai 2008 Bygda suger! Bilene kjører fort uten å tenke, i fylla gjerne for det er aldri politi her, ungene drikker så snart de er 12 år for det gjør foreldra dems, alle har sex med alle (også fra 12-årsalderen), alle røyker, ungene tøffer seg (frekke i kjeften), elendig skoletilbud, ikke-eksisterende fritidstilbud, dyyyre matvarer, null kollektivtransport, unger som ødelegger ting eller bryter seg inn i hus fordi det ikke er noe annet å finne på... Kan ikke se noe positivt med å bo på bygda, og hadde ikke gubben allerde hatt millionlån på huset sitt da vi møttes, hadde jeg aldri bodd her!!!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #18 Skrevet 23. mai 2008 fordi han må bo ved siden av mora si som alle bygdegutter gjør...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #19 Skrevet 23. mai 2008 kanskje en bitte liten by da? bor i en by nå med 3 barneskoler til sammen og noen flere barnehager.. en gate har vi og et kjøpesenter.. helt topp! for nesten alt vi trenger her=) ikke for stort og ikke for lite
Mamma mjaua Skrevet 23. mai 2008 #20 Skrevet 23. mai 2008 jeg har alltid bodd i by og trives med det. hadde aldri klart en bygd. vært på en bygd i 3 uker en sommer. var fint i begynnelsen, pga natur og slikt, men i lengden ble det kjeeedelig (etter ca en uke). var ingenting å finne på. alle ungdommene der kjedet seg visst også, så de hang bare på bensinstasjonen og drakk seg sørpe fulle:P
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #21 Skrevet 23. mai 2008 13 km utenfor Oslo synes jeg er best, hus og hage, med nærhet til byen.
blittmamma07 Skrevet 23. mai 2008 #22 Skrevet 23. mai 2008 By! helt klart! Der det finns flest muligheter og masse mennesker som ikke er helt lik deg. Med mangfold kommer spennende hverdager.
Lillesnuppis Skrevet 23. mai 2008 #23 Skrevet 23. mai 2008 bygda er nok bra for barna og vokse opp i ja, Noen som er negativt med bygda er at man ikke har så mye privatliv ( utenfor husets 4 vegger). Er ikke mye man skal gjøre får det går rundt på bygda. Vet en det så vet alle det. Å noen vet det 1 time før det skjer å Hehehe. Her i byen kan vi gjøre masse uten at noen vet det. Vi har kort vei til fasiliteter. Noe dem på bygda ikke har. Bygdefolka reagerer på ting vi byfolk ikke bryr oss om. :-) Vi ser en narkoman på gata å går bare forbi. en fra bygda ser en narkoman å øya holder på å sprette ut Hehehe. Ser når jeg f.eks går i Karl Johan hvem som er fra bygda å ikke :-) Øynene går nesten rundt i hue på dem for å få med seg alt. hehehe Men ikke noe vondt ord om bygda. Elsker å være på bygda engang i blandt for å slappe av og kose meg med tur i skog og mark. Finne roen en helg. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #24 Skrevet 23. mai 2008 Hehe... her var det mye negativt om byga vil jeg si.. Her derikker alle fra de er tolv, her har alle sex med alle, her er det ingenting og finne på... Men her er også samhørighet. Her er dugnadsånden en viktig del av samfunnet. Her stiller vi opp for hverandre. Det som "byfruene" glemmer når de flytter til bygda er at for at det skal skje noe så må noen begynne på snøballen. Her vi bor er det godt med tilbud, og det er heller ikke langt til til byen. Men tro det eller ei, barna i byen kjeeeeeeder seg like mye som barna her. Rart det der, er det ikke? Her kan jeg, etterhvert når lille kommer, spørre naboen om barnepass. Jeg kan låne en kartong egg når jeg trenger det. Har bodd litt i byen også, og det syns det er overdrevent. Alt er stengt etter kl 1800. Alle har nok meg seg og sine, man blir ikke en del av et samfunn på samme måte som på bygda. På bygda har vi også frisk luft og plass til og boltre oss. Hatet og se inn i persiennevinduene til naboen da vi bodde i byen. For det var realieten der vi bodde - alle hus runft oss hadde persiennene nede, eller gardinene trekt for 24t i døgnet.. Koselig da
Musemor med tre søte små Skrevet 23. mai 2008 #25 Skrevet 23. mai 2008 Utkant av by. Ungene har masse plass, kort vei til skog, mark, kafeer, butikker og "alt". Har på en måte både by og mark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå