*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Og jeg begynner på an igjen med pergo til onsdag..... Så da blir det maigaard igjen om et par uker. Men lurte på en ting,når dere var nede hos gyn for å scanne eggene,betalte dere for den timen da? Jeg betalte 280 kr,men jeg lurer på om ikke det er feil.... Er det flere som begynner på pergo di nærmeste dagene,hadde vært gøy å "slått" følge med noen ) *klem*
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Jeg gikk til privat gyn og måtte ut med 800 kr. 280 kr er vel normal egenandel hvis du hadde henvisning ..? Men er ikke sikker... Ønsker deg all mulig hell og lykke på neste tur
bkatrine med bitteliten spire Skrevet 20. mai 2008 #3 Skrevet 20. mai 2008 Jeg betaler 250 per gang for gyn. Hun tar meg innimellom alle andre, er der i 5 min max, derfor så billig, ellers er timesprisen hennes 900¨,- så kommer ganske billig fra det for hver gang(billigere enn EL tester...) Og nei, har ikke henvisning. Lykke til neste gang. Jeg reiser ned for 9 forsøk i midten av juni.
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. mai 2008 Jeg mener enda at jeg ikke skal betale noe for på maigaard sin nettside står det: "I Norge har vi et avtalt samarbeid med flere gynekologer.Vi betaler den norske gynekolog for disse skanningene,så dere ikke har noen utgifter i denne forbindelse" Han gynekologen jeg går til er på listen til maigaard,derfor stusset jeg sånn...han har vel bare gjort en feil... bkatrine:9`ende forsøk.....!!! uff,det må ha vært tøft å få negative tester så mange ganger,beundrer deg "stå på" motet ditt.... Har du ikke blitt tilbudt prøverørsmetoden siden du har prøvd inseminasjon så mange ganger (går ut fra at det er iui du gjennomgår) Lykke til til deg også....håper det klaffer for deg denne gangen,det fortjener du virkelig etter alle de nedturene... *klem*
AM37 Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Så kjedelig at det ikke klaffet denne gang. Jeg regner med at jeg går til samme lege som deg. Jeg betalt også 280,- første gang. Tenkte var var helt naturlig å betale dette for konsultasjonen. Kan ikke tanke meg at det er feil, da de har lang praksis på dette feltet... Masse lykke til på neste runde!
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2008 Så koselig at du ikke har forlatt oss helt ) Håper det går bra med deg... Kan nok også tenke meg at vi går til samme lege,hvis ikke du er hos han i naborommet ) Mulig det bare er meg som tar feil,at jeg skal betale,men hang meg plutselig bare så opp i det.... haha takk ) *klem*
En til kansje?!? Skrevet 21. mai 2008 #7 Skrevet 21. mai 2008 Regner med at jeg også bruker samme gynekolog som dere. Har hørt at ved inseminasjon så må du betale vanlig egenandel hos legen, men han fører det opp på egenandelskortet. Men ved ivf er det kun 1. undersøkelse du betaler egenandel for. Resten dekker maigaard. Tror det er sånn. Lykke til! Håper det snart er flere maigaardbabyer på vei.
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2008 Er det maigaard du også går til? Når skal du starte opp....
En til kansje?!? Skrevet 21. mai 2008 #9 Skrevet 21. mai 2008 Ja, jeg har også brukt maigaard. Har blitt inseminert 4 ganger. 3. gang ble jeg gravid, men endte i en ma. Gravid 4. gang, nå venter vi en gutt i september. FANTASTISK!!!! Når du blir gravid får du fantastisk oppfølging av vår gynekolog. Regner bare med vi bruker samme. Han var fantastisk både da vi mistet og nå når vi venter baby. Har fått mange ultralyder, bare for å få se vår lille skatt.
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. mai 2008 Gratulerer... ) Ja det må jeg si er fantastisk!!!! Jeg skulle hatt ei jente i september,men hadde ma rett før påske...det var helt jævlig rett og slett...fryktelig vondt og meningsløst.. Jeg har kjent "vår gynekolog"(E.F.S) siden jeg var 19 (blir 32 i juni),så jeg har fått masse oppfølging av han de 3 gangene jeg har vært gravid...har også fått masse ultralyd.... han er helt utrolig... ) Håper virkelig at jeg blir gravid på neste tur,blir ganske dyrt i lengda.. Jeg fikk beskjed av ei venninne at jeg burde prøve rosenrot,for det skulle visst hjelpe til for blodtilstrømming i livmora eller no sånn.. Har du noe erfaring med det? Er det ditt første barn? Lykke til videre i svangerskapet..
En til kansje?!? Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Å stakkars, da var du jo et stykke på vei også. Off, syntes det var grusom å miste tidlig ( utskraping i uke 12), kan ikke tenke meg hvordan det må være senere i svangerskapet. Har du mistet flere ganger? eller har du barn? Ja, da har vi samme gynekolog, skal se vi har sittet på venterommet sammen. Har vært der noen timer nå, he he:) Har ikke prøvd rosenrot, men tok noe som het efamol, morgen, middag og kveld. Inneholder mye E-vitamin, som vist nok skal få egget til å feste seg lettere. Startet 1. blødningsdag, til og med den dagen jeg ble inseminert. Ble gravid begge gangene jeg prøvde dette, og kjenner også andre som har positiv erfaring med efamol. Ja, det er mitt første barn. Så det blir veldig spennende.
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 21. mai 2008 Ja det skal du ikke se bortifra at vi har.....hmmm nå ble jeg litt nysgjerrig må jeg innrømme..har også sitter der i mange timer til sammen ja... ) Jeg var 13-14 uker når jeg mistet,så ikke så mye senere enn deg.. Men selv om jeg ikke kjente noe spark så hadde jeg jo sett ho,hjertet som banket,armer og bein som viftet ) Har ultralydbilde av ho i ei hjerteramme... små føtter setter også spor.... Jeg har 2 jenter fra før,9 og 2.5 år... Hvor får jeg kjøpt efamol henne? det må jeg jo forsøke... ) Er det ikke helt vidunderlig å gå gravid? jeg elsket det,men var tåååålig lei på slutten...tungt!!!!
En til kansje?!? Skrevet 21. mai 2008 #13 Skrevet 21. mai 2008 Du får kjøpt det på alle helsekostbutikker. Er jo verd et forsøk, utgiften er jo en dråpe i havet, he he. Det merkes på lommeboka. Off, 13-14 uker. Du tror liksom du er over abortfaren, og puster litt lettet ut. Livet er urettferdig. Men minnene er vel gode, midt i sorgen. Jo, jeg må si at det er ubeskrivelig det å være gravid. Koser meg veldig med magen, og den lille som er ganske så aktiv nå. Men er sikkert klar for fødsel når august nærmer seg slutten. Er du partner eller gift?? Ble jentene dine til på maigaard???
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 21. mai 2008 Da må jeg til sentrum imorgen å få kjøpt meg no sånn..er det tabl eller væske? Jeg hadde kraftig influensa med masse feber,og ho minste hadde den 4 eller 5 barnesykdommen,så da har jeg sannsynligvis blitt smittet med et virus som fostere ikke klarer å overleve...(0-3 mnd) Det er iallefall den forklaringen F.S har gitt meg..har tatt noen blodprøver også for å se om jeg har hatt det viruset,men har aldri fått noe svar på det.. Jeg er gift,han er ikke far til noen av jentene mine,og ikke har de samme far heller.... Det var meninga at jeg skulle til oslo før jeg ble gravid med ho første,men naturmetoden kom meg i forkjøpet,det samme med ho andre,bare da skulle vi til porsgrunn....når jeg ble gravid 3 gang,så fikk jeg noen tabl som skulle stoppe melkeproduksjonen,og vips ble jeg gravid,skulle egentlig til maigaard i januar,men slapp jo det da.. Så......hos meg spiller psyken veeeeldig mye inn...tenker rett og slett for mye på det....ikke lett å la vær heller da... Så jeg får krysse fingrene for at det skal klaffe denne gangen...men jeg røyker da,og vet at det har masse å spille inn.men klarer bare ikke å slutte.....(uff,dårlig samvittighet) Hva jobber du med? jeg går på skolen, helse/sosial.. begynte litt sent...men...men...
En til kansje?!? Skrevet 22. mai 2008 #15 Skrevet 22. mai 2008 De er i tablettform, ca som en trankapsel. For en tragisk måte å miste på, det er en ting når fosteret ikke er levedyktig, men pga influensa, nei det er ille. Så bra at du prøver igjen. Vi får håpe det går denne gangen. Er det ivf ?? Jeg røykte da jeg skulle starte med forsøkene, tok min siste røyk kvelden før jeg skulle insemineres første gang. For meg har det ikke vært så vanskelig, men ser jeg er kjempe heldig. Har familie som sliter veldig med å klare å slutte. Tror nok at det gikk lett fordi jeg har alltid sakt til meg selv og andre at den dagen jeg skal prøve å bli gravid, skal jeg slutte med røyken. Dessuten har jeg ei fantastisk kone som virkelig hjalp meg. Jeg jobber i barnehage, utdannet barne- og ungdomsarbeider. Kansje det du også skal gå på?? Tror ikke d begynte så sent, meg, min mor og min bestemor tok barn og ungdom på likt. He he:)
*løvetannbarn*GRAVID* Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. mai 2008 Så bra at du klarte å slutte å røyke,flott at din kone hjalp deg..Ho er vel ikkerøyker da akkurat som min mann )Haha,det var jo sporty gjort av din mor og bestemor...godt gjort!!! Det er inseminasjon jeg holder på med,andre forsøk i begynnelsen av juni... De kapslene må jeg jo få tak i,skal hente resten av "hormonene" på apoteket idag så da får jeg svinge innom å kjøpe ) Jeg skal gå barn og ungdom til neste år,har lyst å jobbe med utviklingshemmede barn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå