123ennah Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 ...men legekontoret var selvfølgelig stengt da jeg ringte, og nå er jeg i ferd med å bli gal av å hoste hele natten. Noen som har spurt lege om dette tidligere? Har ikke lyst til å ta det uten å vite om det er ok. Da er det vel bedre å ikke sove.
M*A*S*H* Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Noskapin er svært forsterskadelig og skal derfor IKKE brukes når du er gravid!!! VIKTIG!
LabbogLine Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Noskapin skal ikke brukes under svangerskap pga fare for fosterskadelige effekter. Det er vel heller ikke noe annet som er hostedempende som trygt kan brukes under graviditet. Men skyldes hosten slimdannelser i halsen som ligger og irriterer? Da kan du trygt prøve bisolvon som er slimløsende. Kjøpes reseptfritt på apoteket
Resilience Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Drikk varm melk med honning i før du legger deg, bygg opp slik at du ligger/sitter i sengen og gå til legen i morgen. Be om at de dyrker bakteriene dine, det går kikhoste for tiden. (eller 100dagershoste som den blir kalt i Kina) Jeg har fått en hostebakterie i kikhostefamilien og har hostet til jeg brekker meg, spesielt om natten, i fem uker nå. I dag har jeg gitt etter og starter anitbiotikakur. (Jeg ville gjerne prøve å bli frisk uten) Jeg fikk utskrevet Solvipect Comp, som er en av de "sterke" hostesaftene, men som man kan ta selvom man er gravid. Jeg tar den kun rett før jeg legger meg. Lykke til og god bedring.
Ønskebaby08*12 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 Jeg fikk beskjed om å ikke ta noen form for hostesaft da jeg var på legevakten for noen uker siden, pga kraftig hoste/slim i forbindelse med forverring av astmaen. Av de grunner som er nevnt ovenfor, som fosterskader.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Sier meg enig det de andre her sier, at du IKKE skal ta denne hostesaften når du er gravid. Mener at det også står på flasken når du leser den bruksanvisningen som du kan "snurre ut" på flasken... Men det finnes jo en del halsdrops og sånt som kan hjelpe deg noe da, og kanskje melk med honning fungerer. Skjønner godt at du er lei hosten, hadde det slik for 7-8 uker siden jeg også.... det går ut over nattesøvnen... ( Lykke til...
Sitronelle Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jeg var veldig veldig plaget med tørrhoste og fikk ikke sove på flere netter. Da sa legen at jeg kunne ta 1 pille med Noskapin. Det er ikke rådet for gravide, men han mente jeg fint kunne ta det noen få dager, til det værste gled over. ALT MED MÅTE!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå