Gå til innhold

Erfaringer med snøvær og tre-hjulinger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har EW Sky, ikke noe problem på vinterføre - her var det ganske kaos i vinter! Det geniale med 3hjulinger i snøen er dersom du skal over feks en litt større snøhaug løfter du bare opp bakdelen og triller som en trillebår, da er det kun et smalt hjul som skal over en kneik og du kan trille på en biltte-liten sti.

Jeg har hatt oth urban jungle og phil and teds e3.

Stødige og gode vogner, ikke vært i nærheten av å tippe noen gang. Selv ikke med 3 åringen klatrende rundt. De er knallgode å trille og så absolutt ikke vinglete. De er annerledes å kjøre enn en vogn med fire faste hjul, men ikke vinglete.

Og har fungert utmerket på vinterføre, både på is, slaps og snø. Fungerer like bra som brio kombien vår og myyyye bedre enn teutonia timmy trillen jeg har nå.

Men noen trehjulinger er ustødige og vinglete ja, så man bør jo teste ut vognene før man kjøper dem =)

Har prøvd OTH på skikkelig vinterføre, og den var helt fantastisk å trille!

Hadde selv en lett brio happy som jeg syntes var veldig god på vinterføre, men OTH var overlegen!

Så neste gang blir det OTH på meg:)

Annonse

Trehjulinger er MYE bedre på snø, is og slapsføre enn vogner med 4 hjul. Det er iallefall min erfaring. Bor langt nord i landet. Og har hatt flere vogner, både med 3 og 4 hjul. Og 3 hjul er supert til snø og vinterføre, også dyp snø, hvor vogner med 4 hjul gjerne stopper opp. Der kom trehjulingen fram som bare det! Jeg har klatret over skavler med trehulinger! Det er viktig at forhjulet er låsbart.

Men husk at også dekkene på vognen spiller inn, det samme gjør vekta på vogna når du skal trille i dyp snø. Dette kan være uavhengig av hvor mange hjul vogna har.

Min erfaring er at de beste vognene på snøføre er vogner med 3 hjul, med gode luftdekk og som er rimelig lette.

Men når det er sagt, er vogner med 4 hjul en liten anelse (avhengig av vogn) mer stabile enn vogner med 3 hjul, det sier seg selv. Men du lærer deg fort å trille og manøvrere en trehjuling, og da får du ikke problemer i forhold til stabilitet. OTH og GT safari er begge stabile trehjulinger som er suverene på trillekomfort, sommer som vinter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...