Gå til innhold

Det er ingen navn som er 'det rette navnet'...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tenkt og tenkt, og diskutsrt og diskutert og klarer ikke og velge et navn til vår 7 uker gamle gutt. Det er ikke at vi ikke klarer og bestemme oss, men det er liksom ingen navn vi bare 'elsker' og vil ha!

Av de som har vært aktualle er disse igjen...:

William

Martin

Oliver

Patrik

Henrik

Kalvin

Vi vet vi trenger et navn som kan brukes greit på norsk og engelsk. Ellers så liker vi navn med 3 stavelser (hvertfall 2) siden storesostrene's navn begge har 3 stavelser.

Favorittene har vel hele tiden v0rt Oliver og Martin, men...det er liksom noe som ikke er helt 'JA' det er navnet vi vil ha!

Synspunkter på disse navnene? Noen andre forslag som kan falle oss i smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg syns av de liste så er PATRIK det fineste (ville skreve patrick siden det skal passe til engelsk tale/skrivemåte), men ka heter storesøster, litt enklere å se ka som passer om du sier ka hon heter...

Skrevet

Storesostrene heter Isabell og Seline

Skrevet

Jeg liker veldig godt:

Henrik

Martin

Jeg liker ok:

Oliver

William

Jeg liker ikke:

Patrik

Kalvin

Men alle passer til søstrenes navn, tror kanskje jeg da holder en knapp på Oliver!

Skrevet

hva med liam eller david??

Skrevet

Isabelle, Seline & Chistopher (av. Kristoffer)

Isabelle, Seline & Anders

Isabelle, Seline & Christer

Isabelle, Seline & Johannes

Isabelle, Seline & Theodor

Tre-stavelsesnavn som fungere ypperlig på både engelsk og norsk:) (Utenom Anders, det er 2 stavelser og nydelig likevel;))

Skrevet

Hva du enn gjør, vært så snill og ikke kall sønnen din Kalvin! Det blir jo "Kalven" før han rekker å begynne i barnehagen! Det er altfor likt ordet kalv!

Isabell og Seline.. Hm.. Det er noe "felles" ved de navnene. Synes William passer best. Synes Martin og Oliver er utrolig kjedelige navn, Isabell og Seline er jo litt spesielle navn.

Hva med:

Isabell, Seline & Mikkel

Isabell, Seline & Jacob

Isabell, Seline & Markus

Isabell, Seline og Emrik

Jeg synes Emrik er knalltøft til jentenes navn:-)

Ellers holder jeg en knapp på William, av dine!

Skrevet

William og Oliver passer utrolig godt til søstrenes navn og er begge nydelige navn som jeg har på min egen liste.

Martin og Henrik er ok, men veldig kjedelige og altfor mye brukt de siset 20-30 åra.

Patrik har jeg aldri likt.

Kalvin er litt søtt, men det er et navn jeg faktisk ville skrevet med C. Ellers er jeg fan av å skrive navn som de uttales og på den enkleste og mest norske måte.

Syns egentlig ikke Martin, Henrik og Patrik passer til Seline og Isabell. Kalvin passer nokså godt, men Oliver og William passer perfekt;)

Hva med Benjamin, Jakob, Isak, Noah, Teodor og Nataniel? Det er internasjonale navn som fungerer både på norsk og engelsk. Liker du noen av de?

Skrevet

Hva med Adam, det er i allefall mitt favoritt-guttenavn.

Av de du har nevnt syntes jeg Henrik er finest.

Skrevet

William og Oliver syntes jeg var fint.

Jeg skal prøve å komme med forslag...::

Marcus

Elliot

David

Noah

Kristian ( liker jeg godt!)

Adrian

Mikael

Matteus

Skrevet

Vi har nok ikke helt samme navnesmak, men kan jo prøve meg likevel. Hva med:

Isabell, Seline og Jasper

Isabell, Seline og Jason

Isabell, Seline og Georg

Isabell, Seline og Brian

Isabell, Seline og Felix

Isabell, Seline og Cedrik

Isabell, Seline og Didrik

Isabell, Seline og Darian

Isabell, Seline og Philip

Isabell, Seline og Carl

Skrevet

3 stavelser:

Nikolas

Marius

Jonatan

Benjamin

Daniel

Mikael

Tom Erik (juks, haha, men er to navn et alternativ?)

Andre, litt mer sjeldne to stavelses navn:

Ådne

Idar

Jannik

Bendik

Georg

Noe som faller i smak?

Skrevet

Benjamin og Bendik må vi 'smake' litt mer på. Kan være alternativ.

Han har allerede et mellomnavn, så f.eks. Tom Erik vil ikke fungere.

Daniel og Mikael liker vi godt og har snakket om de, men vi ble enige om at det ble litt for likt med en DaniEL/MikaEL og en IsabELL.

Georg er fint på norsk, men liker det ikke på engelsk noe særlig.

Mannen min har sværget vekk alle navn som ender med -us og -as, siden han synes de er 'pinglete/feminine'....

Huff, dette er virkelig ikke lett.

Skrevet

Kunne Caleb/Kaleb fungert? Grei uttale og staving både på norsk og engelsk. Passer til Isabell og Seline. Leste navnet akkurat i et magasin.

Hva tror dere? kanskje vi kan legge Kaleb til topp kandidatene Oliver, William og Martin??

Mannen min er heller ikke så glad i William fordi min ex het det.....æsj, typsik. Han brukte da aldri William, men bare Bill, men allikevel kan jeg forstå det. Ville hvertfall ikke at han skal bli kalt Will/Bill eller Willy/Billy. Det skjer automatisk i engelsk talende land, men de sier vel bare William her i Norge?

Kaleb, Oliver, William, Martin.....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...