Gå til innhold

Har fått svangerskapsforgiftning ;o(

Anbefalte innlegg

Var hos jm før helga, og da var BT 140/80, +1 protein og 2 på ødemer. På kontroll i dag var det fortsatt +1 protein og 2 på ødem, men BT hadde steget til 140/100 :( Skal til ny kontroll i morgen!

Er så redd for å få et prematurt barn...tenker på det HELE tiden, og det hjelper meg ikke til å slappe av akkurat *snufs*!!!

Har en liten gutt fra før som trenger mye av mamma og pappa, og med pappa`n i full jobb får jeg ikke den hvilen jeg trenger... ÆSJ!!!

Fortsetter under...

Uffa meg! Du MÅ ta vare på deg selv nå og du trenger mye ro og hvile. Kan du ikke få litt hjelp fra noen rundt deg i tillegg til mannen din? Det kan jo ende med sykehusinnleggelse og da har jo faktisk ikke de rundt deg noe valg. Skjønner godt du er bekymret, men vær takknemlig for at de har oppdaget det og jeg er sikker på at du er i de beste hender. Man skal jo overvåkes nøye når man får denne tilstanden. Jeg ser du har termin 5 dager for meg og det er jo altfor tidlig å få babyen ut enda. Jeg krysser alt jeg har av fingre og tær og ønsker deg masse lykke til! *trøsteklem*

Uff det var trist å høre!Er livredd for å få det igjen selv,hadde det med første mann,men ikke før nærmere fødselen(fødte i uke 37)

Har kontroller hver 14 dag nå for å fange det opp tidligere i tilfelle..

Hva skal de gjøre videre i ditt tilfelle nå?

Du skal vel ikke bare slappe av uten mer spesiell tilrettelegging??

Lykke til fremover!!

Hadde du forresten noe sånt med første mann?

Takk for svar :)

Nå går jeg til kontroll veldig ofte, skal tilbake i morgen også. Må måle proteiner og BT flere ganger i uka, og blir BT for høyt eller proteinene stiger til +2 blir jeg lagt inn.

Hadde ikke forgiftning med førstemann, men han ble tatt med ks i 35. uke pga andre komplikasjoner. Vet dessverre altfor godt hva det innebærer å ha et prematurt barn, og jeg vil absolutt ikke gå igjennom alt det på nytt :((

Huff, får inderlig håpe du slipper noe tull, jeg har ikke peiling på dette, men ønsker deg masse lykke til....;)

Men kan jeg spør deg om noe,,, jeg var til fastlege idag pga vondt i øret (har seff ikke med beby å gjøre) Jeg tok urinprøve også, fordi jeg ville sjekke.... Jeg hadde 3+ i glukose, VET dette, pga jeg har diabetes, men hun så 1+ i protein, og målte blodtrykket, tror det var 120 eller 130/70... Har jeg noe å bekymre meg for? Hun sa at det var IKKE forgiftning, men når du skrev dette, tenker jeg jo på det...

Jeg går jo til ullevål, fast annen hver uke, og var der på onsdag for 2 uker siden, og da sa de at urinen var negativ.... Hva burde jeg gjøre?

Annonse

Så lenge BT er normalt (du har normalt BT), så tror jeg ikke du har noen ting å bekymre deg for ;) Siden du er der så ofte får du nok ekstra oppfølging ;) Protein kan også være pga forurensning, sa jm til meg. Derfor ville hun at jeg skulle sjekke morgenurin i dag.

De smertene det står om under ribbeinsbuen er VONDRE visstnok. Det er leveren som gir disse smertene... husk at det er normalt å ha voksesmerter i leddbåndene rundt livmoren ;) Du kan jo spørre jm eller lege neste gang du skal til en av de. Jeg har bare hodepine, men ingen kvalme, men det er jeg bare glad for! Hodepinen kommer pga blodtrykket, så så lenge du har normalt BT ville jeg bare tatt det med ro ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...