Gå til innhold

Hvor ofte sover deres 6-7 mnd på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sover ca 3 ganger, den siste luren fra ca 16-17 (kan variere), men de siste dagene har det vært en skikkelig kamp å få han til å sove den siste gangen.. Kan det være at han ikke har behov for for mer enn to soverunder på dagtid?

Nesten redd for å prøve ut hvordan det går også, for det er ikke noe kjekt med overtrøtt baby..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 8 mdn. nettopp nå. Siden hun var ca. 6 md har hun bare sovet to ganger om dagen fra tre før, og jeg unngikk faktisk å la henne sove etter kl. 16/16.15 (litt etter boka "Sov godt"). Da la jeg henne i halv syv tida (gjør fortsatt det), sover hun ikke etter kl. 15, kan det hende at vi legger henne en halv time tidligere etter hvor trøtt hun er.

Det fungerer greitt fortsatt og selv om hun kan være grinete i fire/femtida, får jeg henne ikke til å sove da (prøver ikke lenger). Kan være litt slitsomt, men da husker vi, eller ha litt musikk etc. Da sovner hun bra i syv-tida.

Nå ser det ut til at hun skroller seg ned til kanskje bare sove en gang om dagen. Er veldig nysgjerrig. Hun sover bra om natta, 12 timer til kl. 7.

Jeg ville prøvd to ganger om dagen og ikke så sent om ettermiddagen. Lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei

Min sønn på 7 1/2 mnd sover 3 ganger på dagtid. De siste dagene har det vært ca to timer fra kl åtte, ca en halvtime fra kl 12 og så en halvtime til fra kl 15. Har også opplevd 3x30 min i løpet av en dag! Hadde egentlig håpet å redusere antall sovinger, og at disse var litt lenger enn 30 min...

Hvor lenge sover deres babyer på dagtid?

Min sønn våkner ca kl 6 hver morgen, og pleier som regel å sovne ca halv åtte på kvelden. Vi er inne hos han en del ganger i løpet av natten og putter inn smokken, og så ammer jeg en gang i løpet av natten, i halv fire-tiden. Er egentlig ganske sliten av å ikke få mer enn et par timers sammenhengende søvn i løpet av natten!

• 5 uker senere...
Skrevet

Vår datter på 7 mnd sover tre ganger på dagtid. Hun våkner ca. 8, får melk, leker litt og sovner igjen sånn ca fra 9-10.

Deretter sover hun 1 times tid midt på dagen og 1 times tid på ettermiddagen.

Vi forsøker å holde henne våken fra kl. 15 til hun legger seg kl. 19.

Utover kvelden dytter pappaen smokk om nødvendig, og så får hun melk 1-2 ganger i løpet av natta. Nå i det siste har det vært kun i 4-tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...