Gjest Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Tok som sagt blodprøve forrige tirsdag som var på 19. Ny blodprøve idag og da var den steget til 43. Så det betyr at jeg må inn til ny blodprøve neste uke. Er så slitsomt å bare gå sånn og vente på hva som skal skje... Har jo innstilt meg på at dette ikke er blitt noe av siden jeg begynte å få brunlig utflod med klumper på fredag og ferskt blod på lørdag. Etter lørdagen har det stort sett ikke kommet noe. Hvordan oppdager man evt exu?
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Hm, ettersom HCG'n din har steget vil jeg da tro du er gravid? Hvilken dag er du på? Hva sier de på sykehuset? Jeg har hørt om flere som har blødd ganske så kraftig tidlig i graviditeten og allikevel har spiren klamret seg fast=) Sjekk lilletrollets innlegg på første siden på 1-trimester! (innlegget heter: "himmel og hav så mye blod, men håp like vel") Jeg har veldig tro på at du er gravid, det har jeg hatt hele tiden!! Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Uff da snuppa.. dette høres ikke noe koselig ut.. psykisk terror... Jeg krysser alt jeg har for at du er gravid jeg.. den hcg kan vel ikke gå opp hvis du ikke er gravid??!!! hmm... nei dette skjønner jeg du blir frustert av.. lykke lykke til-.-. og håper du snart får svar sånn at du slipper og ha det helt jævlig... kleeeem
Krutt Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Hei. Jeg ble opr.for xu i mars, var da 8+1. Hadde da stigende hcg,rustfarget utflod, men ingen spesielle smerter. Hadde blødd mye i forkant og hadde da vanlige menssmerter. Det ble konstantert xu ved vaginal ul. Det var ikke til å unngå å se. Lykke til!!
Nøtt Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Da jeg hadde exu så var det vanskelig å se på UL. 9 uker på vei måtte 4 gynekologer se på meg, og den fjerde fant embryoet i egglederen. Men det er sikkert store individuelle forskjeller her. Typisk for exu er at hcg-nivået stiger, men det stiger altfor sent. Hvilken rugedag er du på, Turbo? Hvis hcg stiger såpass sent så burde du kanskje få en UL?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 I og med at det er nesten en uke siden forrige blodprøve, og hcg skal doble seg annen hver dag, skulle vel hcg-nivået idag ideelt sett vært rundt 150. Skjønner godt at det er slitsomt å gå sånn og vente... Klem
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Er jo 17 dager siden jeg satt inn egg, så ja...hcg burde vært mye høyere dersom det er noe på gang mener jeg. Så dersom hcg ikke synker på neste blodprøve, skal jeg kreve å få kommet inn og ta en UL. Dersom det er exu, så er det vel best om den oppdages så tidlig som mulig? Har jo slett ikke lyst å opereres og måtte bli nødt til å fjerne eggstokk...hmmm Men kan det være at den steg sakte frem til fredag og at jeg da blødde ut det som var da de klumpene kom? Og at det er derfor den er høyere enn sist prøve?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Hmm jeg tror du er gravid, da jeg var gravid med tvillingene mine var det en uke forskjell mellom de, den ene hadde festet seg en uke etter den andre.Du må jo nesten betrakte deg som gravid,kanskje du har mistet den ene spiren, men den andre klamrer seg nok fast !!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 opps...mente jo så klart fjerne eggleder- ikke eggstokk!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #10 Skrevet 19. mai 2008 Hvordan kan den ene feste seg uken etter den andre? Er de ivf-babyer også?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Hei ja ivf babyer, gyn sa at noen ganger "vandrer " egget rundt før det fester seg. I mitt tilfelle festet det ene egget seg med en gang, og det andre nesten en uke etterpå. Det så de godt på ultralyden..
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Det er bare så ergelig å ikke vite sikkert! Men skal ta en ny hjemmetest i slutten på uka og se om streken blir noe sterkere enn den var sist fredag (som var tydlig positiv). Ellers så får jeg vel ikke gjort så mye annet enn å smøre meg med en STOOOOOOOR dose tålmodighet og håpe uka går fort!
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 #14 Skrevet 19. mai 2008 Dette er jo tortur!!!! Hadde seriøst gått på veggen av det du opplever nå, det værste er jo å ikke vite sikkert, først får man en skikkelig opptur så er det ned igjen og så opp igjen, huff, slitsomt!!!!! Stakkars deg:-( Håper så inderlig at du er gravid, vennen=)
finetine Skrevet 19. mai 2008 #15 Skrevet 19. mai 2008 Uff, vet nesten ikke hva jeg ska skrive jeg.................... Dette er en tøff saker Turbotrollet. Kanskje du kan kreve en UL. Eller hvis du har råd går det jo an å bestille privat.............. Krysser fingre for deg! Oppmuntringsklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå