Gå til innhold

vasketips til ulltrusa..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Bruker tøybleie og ulltruse. Synes trusene ser så stygge ut når det kommer avføring i kantene. Babyen ammer, så avføringa er gulfaregt og setter seg i ulla. Har tørket av skyllet i vann, ble litt bedre av en ullkur. E det andre som har "stygge truser"? Synes det er litt ekkelt å skifte dem når andre kan se det, på helsestasjonen eller på besøk hos folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har av akkurat denne grunnen aldri hatt lyse ullbukser... uff jeg er ikke akkurat til hjelp ... men kan du strikke så kan du jo lage noen i morsomme farger kjempe fint når det blir varmere i været og.

Gjest dagdrømmer
Skrevet

Har også denne erfaringen... strikket med lyst lanolingarn, ikke alle buksene som er så lekre nå nei. Så nå har jeg garn i farger og ullkur så får jeg se hvordan det går... Skal jeg bort passer jeg på å bruke de som er minst herpa.

Skrevet

Du kunne jo kanskje prøve å farge de...

Skrevet

Hvis det har kommet bæsj på bleia bruker jeg å sette på springen på det varmeste og holde over flekke. IKKE GNI! Så tar jeg iskaldt vann og gnir bort restene av flekken, og i 90% av tilfellene synes ikke flekken lengre.

Men du kan også kjøpe oksegallsåpe og bruke, evt begynne med brillebukse. :)

Skrevet

Nå når det begynner å bli bedre vær kan du henge ullbuksene ute i solen.

Etter en runde med flytende bæsj og ekle flekker på ullbuksene hang jeg dem ute i sola etter vask og ullkur. Flekkene forsvant og ullbuksene mine er ullfargete igjen, uten ekle bæsjeflekker!

Oksegallesåpe har jeg ikke prøvd selv, men har hørt mye bra om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...