Gå til innhold

Vaske barneklær ect med omo color. Please help!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt av barneklær som vi har fått har blitt vasket med omo color. Både det jeg har vasket selv og det jeg har fått fra svigermor. Hvordan er dette for babyhuden. tenker da på allergier osv. Bør jeg vask på nytt med et vakemiddel som ikke innholder parfyme?

Skrevet

Jeg vasker alltid klærne med neutral eller lignende vaskemidler.

Har atopisk eksem selv og omo er en av de parfymerte såpene jeg reagerer mest på.

Parfymert såpe kan fremkalle allergi, så jeg ville absolutt ha vasket klærne på nytt :) babyhuden er så skjør, og i tillegg kan det ta noen år før allergi eller eksem bryter ut. Også er jeg en av de som mener at baby skal lukte baby jeg da, og ikke parfyme :)

Skrevet

Jeg er nettopp ferdig å vaske alt barnetøyet til småtten, og jeg tok det jeg hadde for hånden - som tilfeldigvis var Omo colour... Tenker som så at om han reagerer på det oppdager vi det fort nok og da er det jo bare å vaske tøyet på nytt, men jeg gidder virkelig ikke stresse med det før det evt blir et problem... Men, når vi er fri for omo kommer jeg nok til å kjøpe et mildere vaskemiddel til fremtidig vask.. Det er jo slettes ikke alle barn som har så sensitiv hud at de reagerer på vaskemiddel!!

Skrevet

Det var det jeg også gjorde. Tenkte ikke over det. Nå er jeg litt sensitiv for enkelte lukter og merket her om dagen etter jeg hadde vasket sengetøyet vår at det virkelig stinket vaskemiddel (jeg vet jeg ikke hadde puttet i for mye for vi har en skje som er i riktig størrelse)

Det luktet så mye at jeg måtte skylle det på nytt.

Tenkte å bruke opp pakken på vårt tøy og evt kjøpe noe annet jeg vasker hennes med.

Men nå vet jeg ikke hvor parfymert omo er så derfor lurte jeg!

Takk for svarene deres!

Setter veldig pris på det :)

Skrevet

Jeg har brukt neutral i det siste. både vaskemiddel og skyllemiddel. Var litt "skeptisk", spesielt til skyllemiddelet, for jeg er veldig glad i klær som lukter friskt skyllemiddel:) Men har funnet ut at dette bare er en vanesak, og tenker ikke over det lenger. Har ikke vaska babytøyet enda, siden det er 10 uker igjen, men jeg kommer til å bruke bare neutral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...