Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 at jeg skal ta blodprøve, bare at jeg skal ta en hjemmetest 14 dager etter innsett. Jeg klarte ikke å vente så tok 4 tester i dag på RD 11 - de ble klart positive!=) Men bør jeg ta en blodprøve også? Og eventuelt hvorfor? Ringte de i dag og de sa ingenting om det, men jeg glemte å spørre...
Krutt Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei. I Porsgrunn får vi beskjed om å ta vanlig gravitest. Har kunn tatt bl.prøver hvis det har vært evt.komplikasjoner. Tror ikke du skal henge deg opp i disse blodprøvene;-) Lykke til!!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Man tar vel ikke bp på st.olavs tror jeg. Er ikke alle steder man gjør det.
♥ DAME Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Hei Svarte deg ang dette på den andre tråden din. Jeg skulle ta blodprøve den dagen jeg ventet mens, alså 14 dager ETTER innsett. Men av en eller annen merkelig grunn glemte jeg det. Svevet jo på skyer etter positiv test. De ringte fra KK i Bergen og sa det ikke hadde kommet inn noe blodprøve, tok dagen etter. Ble oppringt igjen om at hcg nivået var altfor lavt til at det kunne bli en graviditet ( Er hcg nivået for lavt kommer du nok til å miste... Så det er nok veldig viktig og ta blodprøve når man skal ha mens )
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Okay, får nok ringe St.Olavs i morgen=) men hvorfor er det viktig at jeg tar blodprøve?
♥ DAME Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Det er viktig å ta blodprøve for å sjekke hvor høyt hcg nivået ditt er!
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2008 I see=) Takk for svar alle sammen! Da får jeg nok ringe klinikken i mårra=) Rart de ikke gir beskjed om dette, har bare fått beskjed om å ringe hvis testen er positiv på dag 14 eller hvis jeg får neg.test eller mens.....
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Ved St.Olavs tar de ikke blodprøve ) Du ringer inn og bekrefter positiv test og de setter deg opp til tidlig ultralyd i uke 7.Det blir nok en fin opplevelse ) Lykke til !
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2008 Bor langt unna St.Olavs men skal til UL hos min priv.gyn. den 18.juni, da er jeg i 8.uke=) Gleder meg!
eldbjorgandrine.blogspot.com Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Hei. De har sluttet å ta blod prøve på st.olav. De gjorde det før, men de har sluttet. Jeg spurte hvorfor,og fikk til svar at damene ble så opphengt i hcg verden, og det tallet, at det forvirret mer enn det beroliget....... Det er jeg kjempelei meg for..... Kjenner i helemeg at de forsøkene hvor jeg ikke får blodprøve, så bekymrer og stresser jeg hele tiden av frykt for for lav hcg..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå