Gå til innhold

Senabort tidlig på 80 - tallet

Anbefalte innlegg

Vi mistet en bror i uke 30

Min mor var svært medtatt etter fødselen, og var ikke i stand til å avgjøre om hun ville ha privat begravelse eller ei

Det endte med at Kvinneklinikken tok seg av dette, og iflg sykepleierene ,skulle vår lillebror begraves sammen med en annen voksen person, etter obduksjonen på Gades Institutt i Bergen.

Etter å ha sett en dokumentar som gikk på tv2 for noen år tilbake (de anonyme barna), har vi prøvd å finne ut hvor lillebror er begravet.

Men det ble vanskeligere enn vi hadde trodd. Etter obduksjonen så forsvinner alle spor.

Har vært i kontakt med Gades, kirkelig fellesråd, Kvinneklinikken i Bergen, der barnet ble født , men ingen aner hvor gutten er blitt av.

Finnes der noen som har vært borti lignende og som har noen råd om hvordan vi skal gå frem videre?

Ingen av oss vil få fred før vi vet hvor det er blitt av gutten.

De kan vel ikke bare ha kastet et menneske i søppla??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137777362-senabort-tidlig-p%C3%A5-80-tallet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selv om de praktiserte det litt anderledes på 80-tallet er han med ganske stor sannsynlighet ikke kastet i søppelen. Heldigvis! Men det er vanskelig å finne dem. Ofte fordi jeg tror de var umåtelig dårlige på å registrere hvilke barn de la med den eller den voksne. Jeg håper inderlig dere finner svarene dere leter etter. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...