Gå til innhold

Hvordan er formen hos dere med termin aug-okt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo- vi er jo en del med termin aug-okt 08 og jeg lurte på hvordan formen deres er for tiden? Selv er jeg i uke 25 og er i ok form. Er bare en del trettere enn vanlig + har bekkenløsning og "urolige" legger, men klarer å fungere ganske greit. Har lagt på meg 12-13 kg allerede, og er godt over gjennomsnittet på vekstkurven:( Jeg la på meg mye det året vi holdt på med Køben' turene også, så her blir det mye å kvitte seg med. Håper bare jeg slipper svangerskapsdiabetes, må nok begynne å stramme inn på kaloriinntaket. Knasker ellers vitaminer og trankapsler. Kjenner ikke så mye liv egentlig- litt etter lunsj og sent på kvelden, da er han veldig aktiv i perioder. Synes tiden flyr avgårde nå, men har fremdeles litt dårlig konsentrasjon på jobb altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel i uke 26 nå, og føler meg i fin form :-) Som deg har jeg litt problemer med bekkenet, og får en del kynnere når jeg stresser mye. Det skal jeg jo selvsagt ikke gjøre, men det er ikke alltid lett å unngå når man jobber 100% og er alene med en fireåring... men jeg passer hele tiden på at det ikke blir for mye...! Har vel lagt på meg kanskje borti 5 kilo etter hvert, og det er ikke så ille. Babyen sparker i vei og alt virker helt fint ellers. Og nå begynner all planlegging og organisering for høsten å ta form også, vi skal både flytte og bytte barnehage og det ene med det andre før babyen kommer...!

Kjekt å høre hvordan det går med dere andre også...

Skrevet

Hei, hei.

Er i uke 27 og formen er utrolig god sammenlignet med forrige svangerskap!

Noe jeg er veldig taknemmelig for siden jeg har påtatt meg en jobb som varer langt uti juli.....

Bare 4 kg til nå, av en eller annen merkelig grunn, men ligger på toppen av det grønne feltet og får till stadighet spørsmål om det er flere der inne...

Bekkenløsningen som sist ga meg gangvansker fra uke 20 har nesten ikke vist seg, men mer halsbrann enn vanlig og mye trøttere enn vanlig. Får jeg ikke nok søvn blir jeg en skikkelig megge! Merker at det skjer, men klarer ikke snu det. Har heldigvis en veldig forståelsesfull kone, håper bare det varer... (konas forståelse, ikke megge-tendensene!)

Beundrer deg veldig som er alene med en 4-åring!!!!!!!!!

Karina68: så lenge du ungår diabetesen er det ikke nødvendigvis så farlig med de kiloene, det er klart mye tyngre å gå gravid med de, men ift etterpå kan det gå like raskt å komme tilbake fra mange som fra få kilo.

Babyen sparker bra, ikke alltid like lett å legge merke til det midt i bleieskift eller jobb, tror han er roligere enn storesøster, men kanskje ikke.

Gleder meg veldig til å gå ut i permisjon, liker jobben min veldig godt, (kanskje et par hakk mer krevende enn ønsket akkurat nå...) men er liksom bare så utrolig klar for å bare konsentrere meg om hjem og barn og redebygging og gudene vet hva :o)

Lykke til videre jenter, gjerne flere oppdateringer fra dere!

P.S Prøvde litt av hvert mot BL forrige gang, det eneste som virkelig fungerte var akupunktur!

Skrevet

Hei.

Jeg er 24 uker på vei nå, termin 7 september.

Sliter med bekkenløsning, regner med det kommer av jobben min(barnehage, 0-3 år) Ellers så hadde jeg en kraftig blødning i uke 20, som heldigvis stoppet opp. Var på føden for en undersøkelse. De sjekket alt grundig, men kunne ikke helt finne ut hva som forårsaket den. Dagen etter kom kynnere, noe som jeg merker daglig. Er 100 prosent sykemeldt nå.

Jeg har gått opp 1.5 kg, ligger litt over gjennomsnittet når det gjelder størelsen på magen. Merker mye liv inne i magen, flere ganger daglig. Hvis jeg ligger å holder rundt min kone, kan hun kjenne at han sparker henne i ryggen.

Synes egentlig svangerskapet går litt for fort, synes ikke det er lenge siden jeg var ferdig med de 12 første ukene. Koser meg veldig som gravid.

Skrevet

Er bare innom en liten tur - og måtte jo bare se hvordan det går med dere.

Å... lykke lykke til jenter, ønsker dere alt godt!

ps. har ikke tenkt å gi opp ;-)

Skrevet

Jeg har startet på uke 27, og formen er ganske bra for tiden. Litt fortere sliten og får litt vondt i korsrygg/halebein om jeg går, står eller sitter lenge, men ingen bekkenløsning og greier fortsatt jobben (som sykepleier). Har også gått opp 12-13 kg, og kjenner det litt på kroppen, men er ikke bekymret for vekta. Ennå..

Helt fantastisk å kjenne spark og bevegelser mange ganger daglig. Har morkaka foran, så den demper litt, men kjenner mye likevel selv om det ikke alltid er like kraftig. Kjenner det aller best når hun sparker i sidene. Er veldig spent på fødselen og å få se den lille jenta som er der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...