Gå til innhold

Hvordan er det med mosjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg slutta å trene med en gang jeg ble gravid . også pga. kvalme. Etter at kvalmen gikk over i uke 18 så kom trettheten.. og så kom kynnerne.. Så jeg trener ingenting.. Får ta det igjen etter fødselen - da blir det jo trilleturer hver dag :)

Begynte å trene igjen etter de tre første mnd. Orket ikke da siden jeg var konstant kvalm. Men nå trener jeg nesten som før, 3 dager i uken, spinning, styrke eller vannaerobic. Når det gjelder spinning må en bare sette styret høyt. Pluss at jeg har fått spesialtilpasset styrkeprogram, siden det er jo ikke alt man skal gjøre. Hadde det ikke vært for treningen hadde bekkenløsningen min vært ti ganger verre, nå kan jeg fint overleve den:)

Trener ikke akkurat med den samme intensiteten som før, men det er deilig å få beveget seg litt.

Et lite pluss er jo også at jeg har klart å konrollere vekten mer denne gangen. Forrige svangerskap gikk jeg opp 17 kg på 7,5 mnd(fødte prematur), og denne gangen har jeg gått opp 6 kg sålangt, er 6,5 mnd på vei sånn ca, eller 29 uker imorgen.

Men merker at jeg begynner å bli mer trøtt nå, så får se hvor lenge jeg holder ut. Jordmoren min sier iallefall at jeg bare skal stå på.

Jeg hadde planer om å fortsette treningen denne gangen, men jeg klarer bare ikke. Veldig kvalm de fire første månedene, og kvalmen kommer fortsatt hvis jeg anstrenger meg. Går stort sett ut hver dag med snuppa på 20 mnd og da blir det litt trilling, flying etter henne, løfting og bæring, og ellers aktiviteter som følger med det å ha en på 20 mnd. Ellers så pleier vi å legge inn en litt lengre tur på søndager når samboer kan være med. Men jeg klarer dessverre ikke gå veldig langt og fort før jeg får vondt. Skal prøve å gjennoppta treningen raskere etter fødsel denne gangen for å komme raskere i form igjen. Har vel gått opp snart 10 kg og er i uke 26. Håper jeg ikke går opp noe særlig mer enn 5 kg til. Gikk og 18 kg med første, men tok av alt pluss 10 kg til når jeg begynte å trene. Så jeg er ikke så bekymret.

veeeldi dårli.... prøver å gå tur dagli, men får sånn jæ.... med sting nederst i magen på høyre sida.... dette er så kjipt for veier alt for mye og vil ikke legge på meg for mye heller!!! har heldigvis "bare" 14 uker igjen, men siden jeg fødde en mnd før tiden forgje gang, så tror jeg ikke at jeg kommer til å gå tiden ut denne gangen for å si det sånn...

Annonse

Jeg har trent litt hele svangerskapet, rir ca.4 dager i uka og går mye turer i.o.m. jeg har to hunder som trenger mosjon. Ridning er jo ikke noe å annbefale å begynne med som gravid, men jeg har ridd hele livet mitt og føler meg trygg på å ikke falle av mine egene hester.. Jeg blir fortere sliten en før, men det føles godt å holde seg i form.

jeg mosjonerer "ilag" med 4 åringen min jeg...ellers så ligger jeg på sofaen med føttern over hjertehøyde å prøver å slappe av så ikke kynnerene blir for effektiv.. Får ikke ha sex en gang...

kan bli en laaaaang sommer- har 10 uker igjen!

• 4 uker senere...

jeg lå litt på latsiden de første tre mnd. men tok meg opp mellom 3. og 6. mnd. er nå 7 mnd. på vei, og har sluttet med gruppetrening, dvs aerobic og step, men går turer med mannen så ofte jeg kan da jeg har lagt godt på meg. noen dager går vi bare en halv time, andre ganger litt lengre.

Gleder meg til å sette opp tempoet når den tid kommer!

Lykke til alle, vi blir så spreke til vinteren at...;)

Svømte en gang i uken før. Veldig deilig måte å trene på når man har stor mage. Man merker ikke den ekstra vekta, men blir jo litt raskere sliten. Men nå har svømmehallen stengt for sommeren, så nå blir det vel heller noen turer ut dersom dette regnet kan ta en liten pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...