Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #1 Skrevet 19. mai 2008 Mannen min gleder seg stort over graviditeten og vil gjerne ta del i den så mye han kan. Han snakker om å være med på kontrollene mine, og jeg synes jo egentlig det er kjempekoselig at han ønsker dette selv. MEN Jeg har utrolige komplekser for vekta mi, og vil for alt i verden ikke at han skal vite hva tallet er. Og sånn som veiingen foregikk på den første kontrollen min (hos legen) så var det langt fra diskret, så det ville vært umulig å holde det skjult for han der. Fryktet dette på forhånd, derfor gikk jeg alene ... Men nå har jeg begynt å tenke på om jeg skal ta han med til jordmor når den tid kommer. Jeg kan jo eventuelt dra første gangen alene og si det som det er - at jeg ikke vil at han skal vite tallet. Men så kvier jeg meg for det også, for å snakke om vekta generelt synes jeg er helt grusomt! Har bare lyst til å la det hele gå forbi uten at det blir nevnt. Er så redd for at jordmor skal begynne å snakke om kosthold og bmi og dfitten og datten. Men samtidig vil jeg jo så gjerne at mannen min skal få ta del i dette. Huff, dette kan sikkert virke som et luksusproblem, og mange mener sikkert at jeg bare burde si det til han. Jeg kommer jo ikke til å se så mye tykkere ut selv om han får høre at jeg veier 100 kg, men jeg har så veldig lyst til å holde dette tallet for meg selv. har noen noen råd til meg? Skal jeg ta det opp med jordmor og trosse egen frykt, skal jeg dra alene på undersøkelser eller skal jeg finne på noe annet lurt?
Mersa og gutta <3 Skrevet 19. mai 2008 #2 Skrevet 19. mai 2008 Ta en tlf til jordmor og forklar situasjonen, jordmødre er ganske forståelsesfulle! Kan jo f.eks være at du går på vekten og sier at du har gått opp/ned så og så mye og så noterer hun det, uten at tallet blir nevnt? Avtal dette med henne på forhånd. Er veldig koselig for mennene å få være med på kontroll, særlig når man får høre hjertelyden til den lille, blir så mye mer virkelig for de. Og kan jo være de har spørsmål om svangerskapet og fødselen til jordmor de og :-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Som samboer'n min sa, "jeg veit jo hvordan du ser ut, og er glad i hver en cm av deg!". Han ble med på første kontrollen og har ikke nevn vekta med et ord. Han gir meg komplimenter for magen som vokser og har ikke endret seg noe etter det :-) -Like greit å hoppe i det?
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 her får mannen se helsekortet, siden han ikke har noe særlig anledning til å være med på kontrollene. sist gang jeg gikk gravid var han med på nesten alle. jeg gikk opp 25 kg. denne gangen har jeg et høyere utgangspunkt, men har gått opp mindre. men har så vidt begynt på 3. trimester, så mange kg i vente vil jeg tru. Når man lever så tett innpå hverandre som man gjør, er det vanskelig å skjule slike ting. Mannen er vell like glad i kg dine som i deg:) å så kommer det jo et mirakel ut av det også klem
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2008 #5 Skrevet 20. mai 2008 MEN I HIMMELENS NAVN, HVORFOR SKAL DETTE VÆRE HINDER FOR AT DERE SKAL GÅ TIL KONTROLL ILAG??? Jeg har til dags dato veid meg for verken lege, gynekolog eller jordmor!!! Dette er en helt frivillig sak, ingen tvang. Du sier enkelt og greit fra om at veikta er en privatsak og at du selvfølgelig vil varsle om plutselig kraftig vektøkning/nedgang!!! Krot over vekten som står på helsekortet, nyt alle kontroller sammen med samboer!!! i uke 26+4, lagt på meg ca 12 kg, 178 høy og 98 kg... Klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå