Gå til innhold

HVILKE KOMBINASJON VILLE DU VALGT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestemt oss for navnet på lille søstera vi venter. Men usikker på skrivemåten.

Vi har Patrik fra før, valgte vekk Patrick til fordel for Patrik.

Vi lurer da på om det er mest naturlig å skrive Patrik og Matea eller Patrik og Mathea?

På forhånd takk for respons

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt Matea. Er tilhenger av å skrive navn på enkleste måte:)

Skrevet

Jeg synes Mathea er finest, men jeg er litt usikker for deres del. Når dere har skrevet Patrik på den enkleste måten, ville jeg kanskje gjort det samme med Matea - og skrevet det uten H. Koselig er det uansett, og det uttales jo likt: )

Skrevet

Litt dytting her...

Skrevet

Jeg syns Matea er penest, spesielt siden dere skriver Patrik på enkleste måte. Jeg er ikke tilhenger av å putte bokstaver inn i navn når de ikke forandrer på uttalen. Less is more;)

Skrevet

Jeg har en liten niese som heter nettopp Mathea - og nå i ettertid er foreldrene sjeleglade for at de valgte nettopp denne skrivemåten! I bhg til Mathea går det en Matea - og de foreldrene må alltid rette på folk som skriver navnet som Mathea.

Dessuten synes jeg at -tea i Matea blir for likt "te" på engelsk. Kanskje teit, men uansett, Mathea og Thea er den vanligste skrivemåten.

Det er en vesentlig forskjell på Patrick/Patrik og Matea/Mathea. Thea er et veldig mye brukt jentenavn og "alle" skriver Thea - alle tror også en Thea heter Thea med H. Mathea er jo bare to bokstaver unna. Jeg ville også skrevet Patrik - Patrik er ikke mer uvanlig enn Patrick, dessuten er navnet så lite brukt.

Ville uten tvil skrevet Mathea. Kjipt å måtte rette alle som skriver navnet hennes feil.. Gjør ingenting at dere valgte Patrik, er to helt forskjellige navn.

Skrevet

Patrik og Matea ser best ut sammen synes jeg :-)

Skrevet

Tusen takk for all respons.Det blir ett vanskelig valg.

Skrevet

Helt klart Mathea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...