Gå til innhold

Emmaljunga Mondial Duo eller Emmaljunga City Cross med Hardbag?

Anbefalte innlegg

Hei alle jenter :-)

Nå håper jeg dere kan hjelpe meg..., det er jo så vanskelig dette her med vogn! ;-)

Vi ser etter en praktisk og fin vogn og disse to er i finalen. He he, så langt har vi iallefall kommet. :-D

Mondial:

+ Den desidert fineste, synes jeg :-) (viktig viktig ;-)

+ Bagdelen kan settes opp slik at vi slipper å skifte til sportsdelen tidlig

+ Man kan velge hvilken retning bag/sportsdel skal sitte

+ Den er robust, stødig og trygg

+ Finesser som seler i sportsdelen, vuggefunskjon osv.

- Den er relativt tung, og tar (kanskje altfor?) god plass i bilen

- Vi må kjøpe hardbag/mykbag for å ha babyen i da vi er på besøk, skal bære han til bilen o.l. (Vi MÅ vel strengt tatt ikke dette - men mener det er praktisk med en slags "bærebag".)

City Cross:

+ Den er lavere og mindre, derfor lettere å slå sammen (til bilen)

+ Ikke tung, 11 kg. Lett å bære opp trappen som går opp til huset vårt

+ Dette er en fullgod sportsvogn, så vi slipper å kjøpe en ny "lettere" til sommeren (?)

+ Vendbart håndtak (bytter enkelt sitteretning for barnet)

+ Vi slipper å kjøpe hardbag (har jo allerede den i vognen)

- Man kan ikke justere bagen slik at barnet kan sitte opp i den. Må derfor tidligere bytte til sportsvogn

- Bagen er ikke like robust (føler jeg) som bagdelen til Mondial

- Ikke like fin som Mondial

Hva synes dere erfarne (og dere like uerfarne som meg ;-))? Hva er mest praktisk og bra for barnet?

(Jeg er redd for at vi - uansett hva vi velger - kommer til å kjøpe en ny enklere og lettere sportsvogn til sommeren... Eller, jeg vet ikke, det er vel bare tullete å gjøre det.)

Fortsetter under...

Vanskelig valg!

Ville bare si at du har nok blitt litt lurt, hehe. City cross veier mer enn 11 kg. Tror den veier 11 kg med bag uten hjul eller noe sånt. Men med city bag veier den hvertfall 12,5 kg komplett med hjul. Og som sportsvogn veier den 14,5 kg (bare les under sammenligstabellen inne på emmaljunga.no). Og det er jo det du skal ha den som, altså som sportsvogn, også vil du ha en bærebag oppi, og bærebagen veier 2-3 kg.

Mondial veier 17 kg som sportsvogn, veier rundt det som bagvogn også. Altså vil city cross sportsvogn veie ca 2,5 kg mindre enn mondial sportsvogn. Men city cross med bærebag oppi vil ikke være så mye lettere.

Dessuten har ikke city cross vendbart håndtak... (Cerox har, og et av understellene til Edge har vel også det..) Men jeg ville kjøpt City cross da... Da har du vogn resten av perioden, og trenger ikke ny og lettere sportsvogn. ;) Vi kjøpte Cerox av samme grunn.. Jeg personlig liker i hvertfall ikke de store vognene, som Mondial, Edge osv. som sportsvogn.. Men de er jo fine som bagvogn da.. Så til sist er det ditt valg. Lykke til! :)

Hva med en voksipose og en bæreplate til, eller en pose kjøpt hos koseposen.com (de kan sy huller til voksi bæreplaten)? Da kan du ha posen oppi bagvognen eller eventuelt oppi en sportsvogn. Posen er et lunt og trygt lite rede for babyen og kan selvsagt senere brukes som vognpose. Kan ha både tynn og tykk dyne i posen.

Nå har jeg ikke undersøkt Emmaljunga Mondial Duo så mye, men vi kjøpte city cross fordi den virket så nett og lett - og min samboer og jeg er ikke så stor. Dama i butikken mente den var perfekt for oss:-) Og den var lett å håndtere. Følte meg ikke så lita med den liksom.

Blir sikkert bra uansett - lykke til!

Annonse

Tusen takk for svar søte jenter! :-)

Ettersom det ikke virker som City Crossen blir noe særlig lettere likevel (jeg hadde visst lest litt feil jeg... He he :-)), så tror jeg vi går for Mondialen. Den er jo så fin! Hihi ;-)

Kan man lett løsne bagdelen og bære den (Mondial)? Trodde det var en mer komlisert affære, vurderte derfor å kjøpe en ekstra "bærepose". Dere skjønner sikkert behovet. :-)

Takk for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...