Gå til innhold

Hva skal jeg ha oppi vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter en vinterbaby og har tenkt å kjøpe enten Brio Happy eller Emmaljunga city cross med city bag.

Hva bør vi ha oppi vogna til en vinterbaby? Og hva er det plass til? Voksipose? Dunpose? Dyne? Noe annet?

Håper noen kan komme med tips, for jeg har ikke peiling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tips? Erfaringer om hva som er best?

Skrevet

Jeg vil foreslå dunpose. De tar liten plass i forhold til voksi, men er lunere enn bare en dyne. Så kan du heller bruke dyne utover våren.

Skrevet

Hva med en baby....!

;0)

Ville ha satset på dunpose eller skinn og dundyne medet skikkelig ullpledd fra Berger eller Røros...

Kommer jo litt an på hva slags type vogn du skal ha og hva det er plass til...

Skrevet

Hei!

Jeg venter også desember baby , og mamma sitt råd til meg var:- ordentlig saueskinnspose, og det godt røros pledd! Ull for alle penga med andre ord! Hun sa at saueskinnsposen jeg hadde når jeg var liten , holdt 10 ganger bedre på varmen enn en voksi pose som min lillebror hadde for 10 år siden! Samtidig som det er naturlig,mykt og godt !

Skrevet

Det hørtes ikke så dumt ut med en sånn saueskinnspose. Men jeg ser for meg at de er veldig store...? Lurer på om man får en sånn en oppi en brio happy eller emmaljunga sin city bag, noen som vet?

HI

Skrevet

I City Bagen får du ikke plass til stort.

Var og kikket på den og prøvde en Voksi pose nedi, og lurer på hvor babyen skulle ligge da...

Men kansje noen som har den har noen tips... Tror ihvertfall du kan glemme lammeskinnspose...

Skrevet

hmmm nå blir jeg litt skeptisk her...

Man burde vel heller velge en vogn der man får plass til det babyen trenger i bagen , noe med stor romslig bag , enn noe som er hippt og tredny og ikke har plass???????? Hvem sin komfort er det snakk om her???

Skrevet

Jeg for min del kommer til å velge vogn med litt liten bag for at den i det hele tatt skal få plass i vår ikke altfor store bil. Alternativet blir jo å kjøpe ny bil og ikke ha råd til vogn. Ikke alle som har råd til både stor bil og stor vogn :) Men babyen får det nok godt i en litt midre bag også.

Skrevet

Skal ein ha eit vinterbarn ville eg ha gått for ei vogn med stor bag. Ein pose tar som sagt stor plass. Voksiposen heldt eg meg til. Den har eg brukt på nr 1 og kjem til å bruke den på nr 2 og. Og hadde ikkje problemer med at den var for kald nei. Ein tar ikkje med barnet ut visst det er for kalt ute (under -10 grader. Og i begynnelsen skal ein helst ikkje ta barnet med ut så sant det ikkje er fint vær.)

Det fine med Voksiposen er at den har du heile tida og slepper å skifte pose undervegs når barnet vokser.

Skrevet

Helårs Voksipose !! Bruk lammeskinn til å ligge på, og STRIKK (eller få noen til å strikke) et ullteppe til babyen.

(Tull å kjøpe svindyre tepper, som ikke viser inne i posen!!) Da kan du få farge/mønster nøyaktig som du vil.

Så brukte jeg dyne og et fint babyteppe over. Holder i massevis.

Lammeskinnet er også godt å bruke om sommeren, da det gjør at babyen ikke blir varm og klam. Så jeg mener at et lammeskinn er noe en må ha når en har baby i hus.

Skrevet

med vinterbaby trenger du faktisk ikke den største bagen, da er jo babyen ganske liten gjennom vinterhalvåret. Er verre med høst/sensommer barn som ligger i bagen gjennom vinteren, de fyller ut mye mer av bagen og gir dermed mindre plass til pose.

Har du 5punktssele i sportsdelen kan det være smart å kjøpe en dunpose du kan bruke hele barnevognperioden. Kan jo kjøpe posen først og ta med når du ser på vogn dersom de ikke har noen tilstede der du skal se på vogn!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor folk MÅ ha så stor bag. Hvis sportsvognsdelen kan legges helt flatt og vende mot deg kan man jo begynne å bruke denne når babyen er 4 mnd. om man vil (så lenge babyen ligger på noe mykt som pose eller lammeskinn). Har du en god voksi pose eller lammeskinnspose og fotrekk på vognen er dette mer enn lunt nok. Altså det gjør ingen ting om bagen blir tidlig for liten. Ja mindre man bor i Alta og er nedi -20 grader. Da bør man kanskje vurdere en simo vogn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...