Gå til innhold

saueskinn eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir snart mamma for første gang, og lurer litt på det med bruk av saueskinn. Har foreløpig bare et sånt lite et, som jeg tenkte babyen kan ligge på i kurven sin on dagen, og i bagen i vogna. Bør han da også ha dette om natta i senga/kurven? Og hva trenger jeg eventuelt å kjøpe etter hvert som han vokser og høsten kommer da til vogna? har lyst på skinnpose til kalde dager, så da har han jo skinn i vogna. Men bør man i tillegg ha et av disse store man f. eks får på nøstebarn, når man bare skal ha skinn som underlag i sportsvogn og ikke som en pose, og til nattsenga? kan man trekke vognselene gjennom disse? virker jo slitsomt å gjøre dette hver dag om man bruker det samme til seng og vogn da... noen som kan forklare meg enkleste løsning på hvordan man mest mulig praktsik kan bruke skinn til det meste/hvilken type som er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan fortelle hvordan vi gjordet det :) har et høstbarn, og da han ble født hadde vi lammeskinn i bunn av bagvognen og brukte helseteppe eller dundyne over (var varmt de første ukene). Vintertid brukte vi en dunpose i bagen, da tok jeg ut lammeskinnet.

Om natten brukte vi lammeskinn oppi sprinkelsenga, her vet jeg at flere av mine venner har valgt å ikke bruke dette - så det er en smaksak. I sportsvogna klipte jeg hull til seler i lammeskinn og brukte dette om våren. Vinterstid hadde jeg pose i sportsvogna.

Har kun brukt "billig" lammeskinn fra babyshop / barnashus og det har fungert veldig bra her

Skrevet

Jeg hadde to små lammeskinn, et som jeg la i sprinkelsenga og et som jeg hadde i vogna. Etterhvert hadde jeg ikke den i senga mer, og nå bruker jeg et i hvert vogn (en i barnehagen og en hjemme). Jeg synes det blir så mykt og deilig og varmt med skinn hele året :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...