Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. mai 2008 #27 Skrevet 19. mai 2008 Hei, igjen 2 små ivf! Pass på overstimuleringen. Jeg var innlagt en weekend (satte inn onsdag - på sykehus lørdag), hemoglobin ca 14 (normalt 12,5 hos meg), lett overstimulert med smerter, store eggledere, tegn på acites. Fikk intravenøs væske, tisset lite. Ble utskrevet. Var hjemme noen dager. Gikk turer på ca 4 km fordi jeg var så irritert på vektøkningen. Men det var så rart under disse turene at jeg hadde tendenser til halvsidige lammelser i arm/bein og tidvis utfall av hørsel på ene siden. Dette skal angivelig ikke ha noe med OHSS å gjøre, men jeg har aldri hatt noe slikt før eller siden. Havna så inn igjen med mye verre symtomer, og hemoglobin på 17,5. Masse behandling med intravenøst og sprøyte forebyggende mot blodpropp. Fikk ikke lov til å gå lenger enn til toalettet (fare for tvisting av eggstokker). Heldigvis ble jeg bedre når de tappet flere liter væske fra buken, men det ble en lang sykemelding. Derfor, ja, du skal ta det med ro nå og være obs på at økt HCG kan trigge verre symptomer hos deg. MEN som de sa på sykehuset, dere med OHSS har gode prognoser for å bli gravide og bære fram barnet, særlig når dere har født fra før! Masse lykke til med rugingen!
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #28 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk for info, lissi! Sender deg PM jeg, er noe jeg lurer på=) Klem
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 19. mai 2008 #30 Skrevet 19. mai 2008 Hei.. gratulerer så mye med spiren .o)) fantastiske... Ønsker deg alt godt på veien og måtte spiren sitte hos deg i 8 mnd til!!!
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #31 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk!! Dere er søte, er så koselig med gratulasjoner=) Hvordan går det med deg Tullemor? Tenker på deg
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. mai 2008 #32 Skrevet 19. mai 2008 Kjære guggien, så utrolig kjekt å være 64-modell og gravid igjen! Jeg tenkte meg nesten det ville skje! Vi satset også alt på ett ICSI forsøk når jeg var 41 og lyktes med en gang. Fikk også nesten dårlig samvittighet for å få barn nr 3 så "enkelt" når så mange må slite for barn nr 1. Nå har jeg enda større problemer, for jeg skal evt sette inn fryseegg neste måned. Det er rett og slett slik at jeg nesten både tror og håper at de ikke skal overleve tining, fordi det har jeg ikke fortjent liksom. Uansett tror jeg ikke det både blir innsetting og positiv graviditet og barn, det er nesten statistisk umulig når man fikk klaff på 1. forsøk likevel. Og så tenker jeg at det er bare bra, for da kan noen andre få det til i stedet for meg. Likevel - fryseeggene skal få sin sjanse - de skal ikke destrueres. Og selv om jeg ønsker meg barn nr 4, vil ikke mannen være med på flere forsøk hvis det ikke blir noe utav fryseeggene. Han syns vi har mer en nok med våre tre barn mellom 11 mnd og 11 år. Særlig tåler han ikke så godt at barna kommer i første rekke og krever så mye av mammaen, og særlig dårlig liker han at nettene er urolige. Minsten sparker i senga si og holder oss våkne ja! Men jeg er så glad i barn, og særlig er de små så utrolig deilige og søte nurk. Så bare gled deg til du blir småbarnsmor igjen, Lykke til! mvh
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. mai 2008 #33 Skrevet 19. mai 2008 Nei, er det noe jeg må gjøre på min profil? Jeg har aldri prøvd dette med PM før..
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #34 Skrevet 19. mai 2008 Synes du virkelig fortjener å være gravid, Tullemor!!! Etter å ha prøvd så lenge som dere ha gjort!!=) Får litt dårlig samvittighet her jeg sitter gravid etter 1.forsøket... Håper spirene våre klamrer seg fast og at alt går bra videre!=) Stor klem
Attekattenoa Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #35 Skrevet 19. mai 2008 Gå inn på "dinside" og deretter "rediger din profil" og sett en hake der det står "jeg vil ha post"=) så lagrer du endringene du har gjort!
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #40 Skrevet 19. mai 2008 for alle lykkeønskningene - mannen min begynte bare å grine han.. stakkars. Vi skal vel gjennom endel milepæler til før vi ser alvoret idet, i min alder (44) er det jo en overhengende fare for spontanabort, men jeg får tro godt og tenkte positive tanker, så har jeg det godt. Vil i hvert fall ikke plage meg selv med unødvendige bekymringer. Håper det går fint med dere andre ukee 19 rugere som skal teste - jeg krysser fingrene for dere alle sammen og håper det beste!!! XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxx :-)
Cmoi Skrevet 19. mai 2008 #41 Skrevet 19. mai 2008 2små IVF-ruger og guggien Gratulerer såååååååå masse med spirer i magen, vær nå snille med dere selv og pass godt på spiren;)
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #42 Skrevet 19. mai 2008 Tusen takk Cmoi, jeg vet bare så godt hvordan du har det - håper det går godt tilslutt for deg også. Sender de beste hilsener og lykkeønskninger for deg og fremtiden. Stå på ikke gi deg.... Klm
baby ventes 11 mars :) Skrevet 19. mai 2008 #43 Skrevet 19. mai 2008 hippp hipppppp huuuuuuuuuuuuuuuura!!!!!!!!!!!!!!!!
Attekattenoa Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #45 Skrevet 20. mai 2008 Tusen tusen takk for alle gratulasjoner! Det er innmari koselig at så mange "engasjerer" seg, vi blir en fin gjeng her inne=) Stor klem og lykke til alle sammen, uansett om dere er gravide, snart skal teste eller venter på nytt regime!=)
finetine Skrevet 20. mai 2008 #46 Skrevet 20. mai 2008 Gratulerer så mye:o)!! Så mange tester kan ikke ta feil, så klart du er gravid;o). Og du får ikke lov til å ha dårlig samvittighet, dette skal du glede deg over. Et ønske etter et barn er like sterkt, om det er nr.1 eller nr.3 tenker nå jeg:o) St.Olavs tar egentlig ikke blodprøver lenger, de mener at hjemmetestene nå er så sikre at man ikke trenger det. Men hvis du veldig gjerne vil vite hcg-nivået ditt kan du sikkert ta en blodprøve på legekontoret du "tilhører". Da kan du jo også få en indikasjon på om det er to eller en der inne:o). Gratulerer igjen- og nyt alle svangersakpstegn(hihi) og graviditeten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå