Gå til innhold

Erfaring fra Elverum?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi flytter fra Oslo til Hamar og venter en liten på senhøsten. Vi tror vi kommer til å velge Elverum, og ikke Lillehammer, som fødested (pga avstand). Er det noen som har erfaring herfra?

Hyggelig personale? Har de f.eks lystgass? Ligger man på enerom etter fødsel? Familierom?

Nysgjerrig..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137774531-erfaring-fra-elverum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fikk en gutt på Elverum i 06, og jeg kommer ikke til å føde der igjen.... Jeg ble riktig nok innlagt med svangerskapsforgiftning og måtte ligg en uke før det ble ks. Opplevde at de ikke snakket sammen mellom skiftene, og de hadde ingen plan. Samme når sønnen kom... Han var liten og klarte ikke få i seg mat. Ene skiftet sa la ungen vær, han er jo så fersk. Det neste skifte var helt hysterisk for å få i ungen mat. Veldig stressende og mentalt slitsomt for meg som førstegangsfødende. Ble sendt hjem, men innlagt igjen etter tre dager fordi sønnen ikke fikk i seg mat...

Så jeg velger et anna sjukehus neste gang...

Hmm..ikke bra. Vi hadde litt det samme problemet på Ullevål da forrige kom. At ulikt personell mente ulike ting. Vår sønn var frisk og slikt altså, men likevel, man lurer på mange ting når man er førstegangsfødende.

Jeg har hørt mye bra om Lillehammer (men ingenting om Elverum), men siden det tar en time å kjøre til Lillehammer fra Hamar, og andregangsfødsler ofte kan gå raskere, så vet jeg ikke om jeg tar sjansen...

Husker du om de hadde lystgass på Elverum? Fastlegen min mener at det er mange sykehus som ikke bruker det.

Her ikke peiling på det m lystgass... Jeg har oxo hørt veldig mye positivt om Lillehammer!! Og etter sigende velger de som jobber på Elverum Sjukehus heller å føde på Lillehammer eller Gjøvik... Og det mener jeg kanskje skulle si det meste. Men det skal jo nevnes at noen er fornøyd med Elverum å da... Men du hører ikke så ofte om dem.

Hei, jeg fødte på Elverum i mars 07 og skal dit igjen med nestemann. De har lystgass der.

Har bare positivt å si om dem. Fikk god hjelp til alt jeg lurte på, men du må ikke være redd for å "mase". De lar deg være i fred hvis du ikke krever noe annet, og jeg vet mange (ihvertfall førstegangsfødende) som tror dette betyr at de ikke "ser" deg som pasient.

Det er en veldig rolig avdeling, og det varierer sterkt hvor mange fødende det er der samtidig. Jeg lå alene på firemannsrom i tre dager.

De har vel også ett familierom, men tror det er forbeholdt førstegangs-fødende.

En fordel er det jo også at de har døgnåpen buffet på avd., tv på alle rom og mulighet for vannfødsel.

Dessuten, hvis det oppstår komplikasjoner under fødselen, har de egen nyfødtintensivavd. Mange sykehus må sende videre hvis det skjer noe spes.

Lykke til med valget!

• 4 uker senere...

Annonse

Fødte der i mai 06 og var strålende fornøyd! Ikke mye mass og stress fra de ansatte (noe jeg hadde gruet meg til mere enn selve fødselen).

Måtte dele rom med en til, men det var ikke noe stress. Bare gode minner fra oppholdet, ble positivt overrasket. Som lisabet over her sier så lar de være i fred, men svarer villig og hjelper til hvis du trenger det.

De hadde iallefall lystgass i 06.

Lykke til!

Jeg har født alle mine tre på Elverum. Positive opplevelser. Hyggelig personale som hjelper deg hvis du trenger det. Ikke vær redd for å spør om hjelp. Åpen buffet er et stort pluss. Det er nesten garantert at ungen skal ha mat når det er spisetid. Ihvertfall har alle mine hvert slik. He he. Di har lystgass ja, og alt det andre du måtte trenge under veis, pluss NEO. Di har enerom, tomannsrom og firemannsrom. Man hører ofte negative opplevelser fra sykehus og sjeldent alt det positive. Noen har alltid noe negativt å si om alle sykehus. Jeg synes du trygt kan velge Elverum som fødeplass. Lykke til!

• 2 uker senere...

Takk for tilbakemeldinger!

Jeg går for Elverum. Så lenge de har lystgass og epidural så skal det gå bra. Siden det er nummer to, så vil man jo ikke være fullt så hjelpesløs som med nummer en. Mulighet for å få eget rom i etterkant syns jeg er viktig, men virker som det er gode muligheter for det.

Hadde haste-KS sist, men har bestemt meg for å forsøke vaginalt på nytt. Kvir meg veldig, men pokker heller! Det skal vel gå denne gangen også.

Da blir det ei hedmarksjente altså!

• 2 måneder senere...

Ser at det er en stund siden noen skrev i denne tråden, men tenkte legge til en ting:

Hvis jeg ikke er feilinformert er det en lege på Elverum som heter Ibrahim Backovic/ Ibro. Han var på Bærum før. Han har en rekke feil bak seg og jeg anbefaler enhver fødende å nekte plent å ha ham som fødselslege.

• 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Det har jaggu jeg også... Men da som legen som tok tidlig ultralyd på meg på Hamar sykehus nå i vinter. Veldig snodig skrue. Umulig å prate med rett og slett. Han forsto ikke og jeg forsto ikke. Følte ikke at han var tilstede i det heletatt:( Heldigvis var det ei flott dame (assistent?) der som forklarte meg alt sammen hele tiden:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...