Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mai 2008 #1 Del Skrevet 19. mai 2008 Vi var på Voksentoppen for ordentlig utredning av astma og eksemen hans og det var så vidunderlig å bli trodd!!! =)) og virkelig få all info jeg har nå manglet i 3år=) Vi fikk beskjed at det meste vi gjorde var rett,men mye vi ikke gjorde heller,så fikk 2 behandlingsskjema,et for eksem og et for astma, ble en smule skjokka da ja...hehe,men vi har jo aldri hatt noe slik,og ser nå,nå som vi har litt veilednign så er det så mye bedre=) Simen har 3typer med astma, han har "vanlig" moderat astma,dvs, han må bruke forebyggende hver dag,samt anfallsmedisin ved behov, han har også anstregelses astma,må bruke anfallsmedisin før mye anstrengelse (gud skal vite det er ikke lett å ha kontroll på når det gjelder barn) også har han forkjølelse astma,det kunne de fortelle siden han måtte på legevakta og få kortison og vi ikke forstod hvorfor før dagen etter,da var han forkjøla,så ble 3 diagnoser på astman hans. Eksemen han er en alvorlig grad, han har alvorlig kronisk atopisk eksem,noe som vi håper han voksen av seg, fikk kalr beskjed at vi MÅ søke behandlingsreise for han,eller evt komme oss til syden for egen lomme,for han skulle absolutt ha vært der ifjor...ble skjokak der også,ingen som har sagt dette til oss (av leger altså) Ellers var han gjennom div tester,herjetest med fysioterapaut,som han ble veldig glad i,hehe, sprang opp og ned koridorene hvor alle leger hadde kontoret var stas,hehe =) svette test,for å utelukke cystis fibrose..tror jeg det var...fikk da våtebandasjer på armer,men belterreimer rundt,så strøm satt til han,huff..det var ekkelt å se,han hadde jo vondt,og måtte sitte slik i 5min,så på med en sånn tilklippet urinpose for barn over der,og håndduker over igjen,så en ny herjetest,for å samle svette,han var bra sliten da ja,og ble en smule sur. De tok div.blodprøver,som alle var fine =) De tok fra han sin egen medisin,og det så vi han ikke tålte,ble drittsur,irritabel,lei,og veldig fort sliten,så de fant fort ut at denne trenger han,men kunne ikke bruke det den uka vi var der pga alle tester og slik på astman, han fikk da vanlig forebyggende flutide,gått på den før da,men nå har han gått på seretide som han langtidsvirkene ventolin (anfalls medisin) i seg,og de så han ble veldig grinete enn normalt. Han fikk bade i KP-bad,vi fikk behandling med Alosol omslag,og våtbandasjer og enda en ny type kortison,som vi heldigvis bare smører en gang for da,Elocon,gr.3, så nå kan jeg bare takke for oppholdet der,eksemet hans er såååå fint,ser bare litt "arr" og ellers ikke mye, han bruker våtbandasjer de dagene han har klødd mye,kan bruke det hver dag,men ikke lett med en trassig 3åring,hehe =) Men han er super flink,fikk også vite han hadde feil teknikk på babyhaleren,så ble vist hvordan det skulle gjøres,tenk bare slike små ting som vanlige leger skal gjøre,viste ikke vi,for ingen har vist oss dette før,så har bare positvie opplevelse derifra =) De har tatt tak i bhg og skal nå få helsestasjon i ryggen på oss for å hjelpe oss med den helsikes bhg som er så vrang og elendeig,samt vi har leger,sykepleiere,fysio,sosionom og forskolelærer på Voksentoppen i ryggen også,så bhg bør ikke komme med noe nå!! Vi skal ikke tilbake på kontroll,men skal til barnelege hvertfall 2gr i året for astma/eksem undersøkelse samt kontroll/justering av medisin, men var det noe skulle vi få komme var ikek tvil om det=) Nå har vi også fått vite mye om forstøver,blir han ille til vinteren,slik som i vinter som var,så kan det hende han får all medisin kun på forstøver,men foreløbig er det kun anfallsmedisin,samt dobbel dose ventolin på babyhaler,så jeg er veldig fornøyd,og fikk så mye utbytte av å være der!! =) De var bare helt herlige,også laget de perlesmykke til alle barna,så fikk de en perle for alt de gjorde,og alle perlene hadde vher sin betyding,feks prikktest,en rød perle med sorte prikker, KP-bad,en lilla perle,og slikt,kjempemorro =)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137773664-april-v%C3%A5r-tur-p%C3%A5-voksentoppen-ble-slik/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 19. mai 2008 har også laga blogg om å ha kronisk syke barn,ta en tit om dere vil,ikke kommet så mye enda,ikke lenge siden jeg starta den =) www.simensindre.blogspot.com Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137773664-april-v%C3%A5r-tur-p%C3%A5-voksentoppen-ble-slik/#findComment-137773700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 19. mai 2008 #3 Del Skrevet 19. mai 2008 Oj, det høres jo ut som om dere har hatt et kjempenyttig og godt opphold! Kan godt tenke meg at det har vært deilig å endelig bli trodd og i tillegg bli tatt vare på. Om det enn kom noe sent ;o) Masse lykke til fremover i alle fall, så håper jeg dere får litt mer drahjelp lokalt også og slipper å føle at dere pusher på hele tiden! *klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137773664-april-v%C3%A5r-tur-p%C3%A5-voksentoppen-ble-slik/#findComment-137781495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 19. mai 2008 #4 Del Skrevet 19. mai 2008 Så fantastisk deilig at dere har fått hjelp! Selv har jeg fått beskjed om at jeg har kumelkallergi og også oppdaget at det er kumelkderivater i astmamedsen min! Det er laktose-monohydrat (eller det bare står laktose) i så veldig mange medisiner! Å innhalere det er kanskje ikke så lurt, nei, lol... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137773664-april-v%C3%A5r-tur-p%C3%A5-voksentoppen-ble-slik/#findComment-137781567 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå