Gå til innhold

Bygge ut 2. etg på huset....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor stort er det da?

Vår 2.etg er på ca 53 kvm.. Med bad, bod og 2 soverom kommer det på ca 200.000 kr.. (uten å ordne noe innvendig på badet, og uten elektriker)

Mener det er gratis å få en snekker på befaring og be om ett tilbud..

Må bare spørre om du allerede har 2.etg eller om du mener å løfte taket og bygge på en etg?

Vi begynte i fjor sommer å løfte taket... sakte men sikkert tar dette form og vi har nå snart en ny etg vi skal flytte opp i. På ca 80kvm i 2.etg har vi da 3 soverom, 2 små boder, bad og tv-stue... Vi har gjort så og si alt selv og dette kommer på ca 700 000kr... Så hvis dere ikke har 2.etg fra før så er det ikke noe billig...

Gleder meg til å få større plass snart - trappa kommer neste helg og vi flytter opp i løpet av 2 mnd :)

Annonse

Dersom dere ikke har mulighet til å gjøre mye selv vil jeg anbefale dere å ta kontakt med diverse snekkere og få tilbud. Greit å ha tegninger og planer klare - og evt få innspill på det.

Lykke til - det blir herlig med større plass.

Snuppa mi på 2,5 år skal endelig få eget rom - gjett om hun gleder seg :)

hva mener du med at dere har gjort så og si alt selv?

vi har skråloft og mitt største ønske er å få løfte lofte slik at det blir en skikelig etasje hvor vi kan ha to soveromm og ei loftstue... kansje ei bod eller to også... men 700000 det har jeg ikke når som jeg går hjemma uten lønn....

Vi har hatt hjelp til å heise opp nye takstoler - reisverk og festing av takstolene gjorde vi selv. Lagt takstein, og utvendig panel. Inne har vi laget golvet, delingsvegger, isolering, satt inn vinduer, vegger, golv osv... Vi har hatt hjelp til å mure pipe, støpe golv på bad og elektrikerarbeid. Også har vi en onkel som er trappesnekker.

Vi har hatt god hjelp av fedrene våre. Uten de hadde vi ikke klart det.

Hadde vi skulle leid et firma til å gjøre jobben hadde det kommet på 500 000kr bare for det utvendige - altså rive gammelt tak og få opp nye takstoler og vegger. Dette fikk vi tilbud på og fant da ut at vi kunne gjøre det selv - heller bruke lengre tid.

Vi er jo heldige da pappan min har godkjenninger og sånn i orden - han som står ansvarlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...